Ook terras bij kantine voortaan rookvrij

10 september 2021

Voetbalvereniging Gemert is ‘op weg naar rookvrij’. Met die slogan zet de club regelmatig stappen om het roken op sportpark Molenbroek te ontmoedigen. In 2025 mag er op de accommodaties van de Nederlandse amateurvoetbalverenigingen niet meer gerookt worden, ook buiten niet. Zoals bekend zijn op dit moment de kantines van de clubs al rookvrij. Bij vv Gemert geldt dat voortaan ook voor het terras.

Het is een breed gedragen maatschappelijke trend dat het roken wordt ontmoedigd. Sportverenigingen in Gemert-Bakel willen daar zeker niet bij achterblijven. De clubs en de gemeente sluiten zich aan bij de landelijke beweging ‘De rookvrije generatie’, die als doelstelling heeft kinderen te laten opgroeien in een volledig rookvrije omgeving.

Met de banners en een actief ontmoedigingsbeleid probeert vv Gemert de bewustwording te vergroten en het roken op de accommodatie terug te dringen. Een nieuwe stap is dat er niet meer gerookt mag worden op het terras voor de kantine. Die nieuwe regel gaat per direct in. Aan de randen van het terras zijn verboden-rokenbordjes geplaatst. Iets voorbij het terras, richting het GAC-terrein, is een speciale plek gecreëerd voor degenen die het roken toch niet kunnen laten; met asbak en verharding.

Wij roepen leden en gasten van onze vereniging op om het goede voorbeeld te geven aan onze jeugd en ook op het terras bij de kantine niet meer te roken.

Bij voorbaat dank,

Bestuur vv Gemert