Ook jeugd vv Gemert maakt start met nieuwe seizoen!

31 augustus 2021

Net als ons eerste elftal, de Onder 23 en de vrouwen heeft de jeugd van vv Gemert een start gemaakt aan het seizoen. Zo hebben de selectieteams al twee trainingsweken achter de rug. Enkele ploegen kwamen zelfs al in wedstrijdverband in actie. De Onder 19-1 speelde al twee oefenduels, de Onder 17-1, Onder 15-1 en Onder 13-1 deden zaterdag mee aan de Feel Flex Cup in Veghel.

Gemert O19-1 opende woensdagavond het bal met de vriendschappelijke thuiswedstrijd tegen UDI’19. De ploeg van trainer Niek van den Berg speelde tegen het hoger spelende elftal uit Uden (divisie 3 om divisie 1) verdienstelijk gelijk: 1-1. Een paar dagen later won de Onder 19-1 met 2-0 bij Nuenen.

Eerste prijs
De eerste prijs van het seizoen werd door de Onder 15-1 gepakt. Zo schreef het team van trainer Jannick Brugmans zaterdag bij Blauw Geel’38 de Feel Flex Cup op zijn naam. Zie foto. De Onder 17-1 en Onder 13-1 kwamen net tekort om de beker in Veghel te bemachtigen.

Het belangrijkste voor al deze teams: de eerste speelminuten zijn al voor de bekerduels, die komende zaterdag beginnen, in de benen. ,,Het was vooral leuk om weer op het veld te staan. Om het plezier te zien van de spelers tijdens de wedstrijden”, stelt Frank Ketelaars, coach van de O13-1. ,,Door de late schoolvakanties hebben we de eerste weken van de voorbereiding met aangepaste selecties gewerkt. Dat zorgde voor gepuzzel maar bood ook kansen”, doelt de trainer op het doorschuiven van spelers uit andere teams. ,,De ontwikkeling gaat gewoon door. En wij als trainers moeten creatief zijn.”

Hoewel de vakantie (voor de middelbare school) nog een week duurt, trapt ook de rest van de jeugd deze week af.

De eindstanden en uitslagen van de Feel Flex Cup in Veghel van afgelopen weekend vind je hier.