Onder 23 meteen succesvol: zege bij eerste competitieduel ooit.

7 september 2020

Gemert onder 23 heeft zaterdag de eerste officiële zege ooit geboekt. De onlangs opgerichte ploeg was in de openingswedstrijd te sterk voor de leeftijdsgenoten van OJC  Rosmalen (4-1). Het elftal van trainer Mats Raaijmakers gaat door deze overwinning aan kop in divisie 1B.

Na zes weken voorbereiding zonder nederlaag gingen onze beloften vol vertrouwen van start. Al in de derde minuut zorgde Bram Zwanen voor het eerste gevaar op het redelijke gevulde sportpark Molenbroek. Nadat hij in kansrijke positie was neergelegd, schoot Sem Jansen de toegekende vrije trap over. Even later verdween een voorzet van Jeffrey Ket voorlangs.

Op het moment dat OJC meer in het duel groeide en de wedstrijd zich voornamelijk op het middenveld afspeelde, brak Gemert de wedstrijd open. Opnieuw was Bram Zwanen bij de aanval betrokken en opnieuw zette hij goed druk. Dit keer bediende hij Stijn van den Heuvel die ondanks een instormende tackle van een OJC verdediger op de been bleef en Danny Koning in stelling bracht. De spits maakte het karwei vervolgens prima af, 1-0.

Nog voor rust verdubbelde Gemert de  voorsprong. Dit keer maakte Bram Zwanen het zelf af. Nadat hij vlak ervoor na een mooie op hoog tempo uitgevoerde aanval een kans had gemist, zette hij de keeper en een verdediger op prachtige wijze op het verkeerde been, 2-0. Tekenend voor de eerste helft was dat OJC pas in de 40e minuut de eerste doelpoging kon ondernemen.

Rond het uur was het weer raak voor de Gemertse beloften. Mike van Zutphen en Sidi Kourouma zetten de aanval op, en Stijn van den Heuvel tekende met een fraaie schuiver voor de 3-0. Hiermee was de koek nog niet op want even later kwam de bal via doelman Stijn Goossens en Jeffrey Ket in het zestienmetergebied bij Sidi Kourouma. Laatstgenoemde bleef onder druk van enkele OJC verdedigers koel en rondde beheerst af 4-0.

Dat OJC daarna nog de de eretreffer kon aantekenen, mocht de pret niet meer drukken. Omdat de overige duels in divisie 1B allemaal in een gelijkspel eindigen staan onze beloften na een speelronde fier bovenaan.

Aanstaande zaterdag treedt Gemert dus als lijstaanvoerder aan bij UNA O23. Het duel in Zeelst begint om 18.00 uur