Off-day Gemert in Woerden: 4-1 verlies

24 februari 2024

Gemert heeft een middag-om-gauw-te-vergeten achter de rug. Uit bij Sportlust’46 beleefden de zwartwitten een kansloze missie. Het werd 4-1 en daarmee was de thuisploeg nog mild.

De Gemertse off-day kwam onverwachts. Immers, de ploeg zat zo lekker in zijn vel na drie opeenvolgende overwinningen. Maar de ploeg haalde zichzelf uit het ritme door een paar knullige momenten in de beginfase. Er was nog niets zorgwekkends gebeurd, toen Ruud Hanenberg zich bij de tweede paal verslikte in een voorzet. Sportlust’46-aanvaller Monteiro bedacht zich geen moment en strafte het slippertje meteen af: 1-0.

Gemert moest zich daarna herpakken, maar dat lukte niet of nauwelijks. De thuisploeg had de zaken beter voor elkaar en werd bovendien meer dan eens een handje geholpen door Gemert. Nog voor de eerste twintig minuten voorbij waren, stond de 2-0 op het bord. En ook nu was het een schlemielige tegentreffer. Op de rand van het strafschopgebied stuitte de bal ongelukkig tegen de hand van Fabrizio Deben aan. Hij kon er weinig aan doen, maar de scheids kon ook weinig anders dan de bal op de stip leggen.

Twee doelpunten uit twee momenten die eigenlijk niet dreigend waren; Sportlust verbaasde zich over hoe gemakkelijk het allemaal kwam aanwaaien.

Gemert probeerde vervolgens wel de rug te rechten, maar de ploeg had zichzelf uit de wedstrijd gespeeld en kwam die beroerde beginfase niet meer te boven. Een aansluitingstreffer voor rust had nog enig perspectief geboden, maar zover kwam het niet. Integendeel. De 3-0 in de 37e minuut paste prima in het rijtje onnodige tegengoals. Een inspeelpass van Yentl Meyssen werd eenvoudig onderschept, waarna de bal meteen diep werd gestuurd. De Woerdense aanvaller kwam verder niemand meer tegen.

Kansen aan Gemertse zijde vielen voor rust niet te noteren. Soms wat dreiging, maar veel had het niet om het lijf. De eerste helft deed al met al pijn aan de ogen.

In de rust paste Reinald Boeren een driedubbele wissel toe. Met Kees Brugmans, Safa Kizir en Dylan van Diepen probeerde hij nog wat te forceren, maar een remonte zat er na de hervatting nooit in. Integendeel, Sportlust kwam na ruim een uur op 4-0 en Gemert mocht niet klagen dat de thuisploeg het daarna ook wel geloofde. Een bal op de paal nog, daar liet Sportlust’46 het bij.

Zo kon Gemert in de slotfase warempel nog wat leuke dingen laten zien in de frontlinie. Wout Barten had een goede kans, maar stuitte op de doelman. Dylan van Diepen werd tegengehouden door een overtreding van de doelman en had nog bijna succes met de daaropvolgende vrije trap.

Het doelpunt viel toch. Op het scheiden van de markt redde Safa Kizir de eer met een prima schot.

Zo werd het 4-1, voor Gemert het einde van een mooie serie. Nog altijd staat de ploeg knap vijfde. Volgende week zondag wacht de thuiswedstrijd tegen Quick en krijgen de zwartwitten de kans om zich te revancheren.

GEMERT: Tielemans, Deben, Meyssen (46. Brugmans), Jacobs, Hanenberg (46. Van Diepen); Van Gerven, Achten, Ben Rouba (46. Kizir); Michels, Kemper (68. Barten), Herman (77. Migchels).