O.S.S.’20 klopt Gemert in laatste duel 2022, 1-3

11 december 2022

Gemert heeft de eerste seizoenshelft afgesloten met een 1-3 nederlaag tegen O.S.S.’20. De Ossenaren namen hiermee revanche voor de 1-2 zege van Gemert in augustus van dit jaar in Oss.

Voor zowel Gemert als O.S.S.’20 was het even geleden dat er een zege was geboekt. Dit was aan het spel ook wel te merken deze middag. Voetballend was het zeker niet altijd hoogstaand wat beide ploegen lieten zien, maar de inzet en de strijdlust die ze op de mat legden vergoedden veel en leverden toch een vermakelijke wedstrijd op.

Gemert en O.S.S.’20 hielden elkaar goed in evenwicht in de eerste helft. Gemert kreeg een paar kansen maar aan de andere kant was O.S.S.’20 ook een paar keer gevaarlijk.

In de 34e minuut brak O.S.S.’20 de score open toen Stan van Ballegooi uit een corner raak kopte. Diezelfde Van Ballegooi had de problemen voor Gemert in de 40e minuut nog wat groter kunnen maken maar Stefan Tielemans zorgde er met een goede redding voor dat Gemert met slechts een 0-1  achterstand de rust inging.

Na rust ging Gemert met Geert Oerlemans voor Mike van Zutphen fel op jacht naar gelijkmaker en binnen 5 minuten leken de zwartwitten succes te hebben. Jasper Waalkens (ook deze middag weer de gevaarlijkste Gemert-aanvaller) werd onderuitgehaald in het strafschopgebied.

Waalkens mocht zelf vanaf elf meter aanleggen maar zag zijn inzet gekeerd worden door O.S.S.-doelman Hoefnagels. Dezelfde Hoefnagels speelde een paar minuten later weer een hoofdrol, toen hij een voorzet van Jasper Waalkens niet onder controle kon houden en Ralf Kemper van dichtbij toch de verdiende 1-1 kon aantekenen.

Voor beide ploegen het sein op om jacht te gaan naar de zo belangrijke drie punten. Het kwartje kon in deze fase van de wedstrijd beide kanten op vallen, maar ook deze keer greep Gemert mis.

19 Minuten voor tijd deelde Jos Peltzer Gemert een dreun van jewelste uit toen hij een vrije trap op prachtige wijze achter de kansloze Stefan Tielemans draaide, 1-2. Amper twee minuten later werd de situatie voor Gemert helemaal uitzichtloos toen Tony de Groot de zwartwitte verdediging zijn hielen liet zien en de 1-3 binnenschoof.

Met een dubbele wissel – Job Michels en Wout Barten voor Kees Brugmans en T-Shawn Illidge – probeerde Gemert er nog wel een slotoffensief uit te persen maar het was tevergeefs  O.S.S.’20 gaf de zege niet meer uit handen en nam de kostbare drie punten mee naar Oss.

Voor Gemert breken nu een paar weken van rust aan. Op 3 januari hervatten de zwartwitten de training om vervolgens op 22 januari met een hopelijk fitte en complete selectie aan het tweede gedeelte van de competitie te beginnen met een uitwedstrijd tegen JOS Watergraafsmeer.

Opstelling vv Gemert : Tielemans, Deben, Meyssen, Brugmans (74. Michels), Jacobs, Lammers, Van Zutphen (46. Oerlemans), Ben Rouba, Illidge (74. Barten), Kemper en Waalkens.

Meer wedstrijdfoto’s van onze fotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.