Nieuwe, verse start voor Vrouwen 1

5 september 2021

Ze zijn intussen alweer een maandje bezig, de dames van vv Gemert Vrouwen 1. En ook de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen zit er al weer op. Ja, ook voor het vrouwen vaandelteam van vv Gemert is seizoen 2021-2022 weer begonnen.

Afgelopen seizoen kon het opnieuw geformeerde voetbalteam slechts enkele wedstrijden spelen voordat corona de voetbalcompetities weer platlegde. Ook de vrouwelijke tak van vv Gemert moest noodgedwongen de activiteiten tijdelijk staken. Maar in de afgelopen periode is er bij de club hard gewerkt om het meisjes- en vrouwenvoetbal weer nieuw leven in te blazen. Er werd een hoofdtrainer aangesteld, in de persoon van Jelle Roosjen, die bijgestaan wordt door een 3-koppige staf: Koos Sterken, Frank Kesseler en Paul Beyer voor het, uit inmiddels 23 speelsters bestaande, vrouwenteam. De vrouwen- en meisjesafdeling kwam in handen van een coördinator, Chantal van den Heuvel en de club werd twee vrouwelijke teams rijker. Vrouwen 2 werd opgericht en ook bij de meisjes ontstond er een team, MO15-1. Gemert doet weer mee in het vrouwenvoetbal.

Afgelopen dinsdag kon er eindelijk weer een wedstrijd gespeeld worden door de dames. Op dinsdag 31 augustus trad Vrouwen 1 op sportpark Molenbroek aan tegen het eerste vrouwenteam van vv Bavos uit Bakel. De wedstrijd verliep echter niet zoals iedereen gehoopt en verwacht had. Na een eerste helft die gelijk op ging en waar de thuisploeg eenmaal wist te scoren door een mooie kopbal van Marieke, kon de tweede helft helaas niet gespeeld worden. Een blessure aan het einde van de eerste helft bij een Gemertse verdediger, gooide roet in het eten. De blessure leek dusdanig ernstig dat een ambulance zelfs het veld op moest rijden om de patiënt te behandelen. Omdat het veld dus niet vrijgemaakt kon worden, moest de wedstrijd jammer genoeg afgeblazen worden. We hopen dat ze snel hersteld is en ze weer bij de groep kan aansluiten. Beterschap!

Aanstaande dinsdag – 7 september – om 20:00 uur op sportpark Molenbroek, zullen de vrouwelijke zwartwitten opnieuw aantreden op het groene gras. Zij spelen dan de eerste van drie bekerwedstrijden. Tegen Boerdonk VR1 zullen ze dan trachten de eerste drie officiële punten van het voetbalseizoen binnen te halen. Publiek is van harte welkom en de kantine zal geopend zijn.

Foto-bijschrift: Hoofdtrainer Jelle Roosjen (rechts) en staflid Koos Sterken kijken geconcentreerd toe.