Indeling vrouwen 1 seizoen 2016-2017 bekend

20 juni 2016
De afgelopen weken is door technisch coördinator Jels Berkers en hoofdtrainer Carola van Wanrooij gewerkt aan de nieuwe indeling vrouwen 1 voor komend seizoen. Wij zijn verheugd dat er vanuit de jeugd 2 speelsters zullen doorstromen naar het vaandelteam van de vrouwen. Yentl Zinken en Kim van Schijndel hebben te kennen gegeven hun kans te willen pakken bij Vrouwen 1. Yentl heeft de gehele opleiding binnen de club gevolgd bij selectieteams van de jongens. Kim heeft bij de meisjes gevoetbald.
Noortje Huvenaars, bekend bij de club, komt over van Vrouwen 2 en wil meer het prestatie-gerichte voetbal gaan ervaren.
Ook mochten we een nieuw gezicht toevoegen aan de selectie. Annelies Neilen (19) komt ook komend seizoen uit voor Gemert. Zij heeft haar jeugdopleiding doorlopen bij ELI Lieshout. De laatste jaren was zij actief bij Nuenen.
Judith van der Wijst heeft te kennen gegeven te stoppen met voetbal. Jammer, want haar ervaring had zeker nog van waarde kunnen zijn maar haar keuze wordt uiteraard gerespecteerd.
Van Wanrooij: “Het unieke van dit team is dat er nog veel potentie zit, het team kent vele verschillende speelsters die bij de juiste uitvoering elkaar perfect aanvullen. Iedere speelster heeft haar kwaliteiten, wat voor een trainer natuurlijk fijn is. Iedere wedstrijd wenst een andere benadering, het is dan fijn om veel keuzes te hebben in type speelsters”, aldus van Wanrooij. “Daarbij komt dat er een goede balans is, de speelsters met ervaring kunnen de jeugd bij de hand nemen en andersom brengt de jeugd de juiste enthousiasme in het team.”
Doelstellingen voor komend seizoen is om het aantal blessures naar een zo laag mogelijk level te brengen. Daarvoor heeft de club een ervaren verzorger gevonden die het team tijdens de wedstrijden bij zal staan. De afgelopen jaren was dit vaak een obstakel om het seizoen naar verwachtingen af te sluiten. “Een top 5 is een realistisch doel voor de competitie, de speelstersgroep deelt deze doelstelling”, zegt Van Wanrooij. “En in de beker willen we zo ver als mogelijk komen!”
Slogan van Carola is ‘Zonder plezier geen voetbal!’
Indeling:
1. Kim van Erp (aanvoerster).
2. Yvonne van Erp (reserve aanvoerster).
3. Nina de Vries
4. Maud van Helvoirt