Nieuwe beheerders kantine vv Gemert

11 oktober 2018

Wellicht heb je ze al gezien achter of bij de bar, anders gebeurt dat snel. De kantine van vv Gemert heeft nieuwe beheerders. Het gaat om Henk Lucassen en Gerard van den Beld. Zij gaan het zwartwitte clubhuis ‘draaien’, samen met Christian Raymakers.

Henk zal verantwoordelijk zijn voor het personeelsbeleid en ook regelmatig achter de bar te vinden zijn. Gerard gaat zich meer op de achtergrond ontfermen over voorraadbeheer. Christian blijft, samen met penningmeester Frans van der Heijden, verantwoordelijk voor de financiële aspecten.

Het bestuur van vv Gemert was al even op zoek naar nieuwe mensen voor de kantine en is verheugd met de komst van Henk en Gerard. Henk Lucassen is een bekend gezicht in Gemert, maar nog niet zozeer bij de voetbalvereniging. Hij plant bijvoorbeeld de bardiensten bij de tennisvereniging en is ook als vrijwilliger actief bij de hockeyclub.

,,Carlo Hazenveld (voorzitter, red.) polste ons en vroeg of het beheer van de voetbalkantine iets voor ons zou kunnen zijn”, vertelt Henk. ,,Die interesse was er wel en we zijn in gesprek gegaan.  In eerste instantie ging het om het hele pakket, maar dat vonden we te veel van het goede, zeker in combinatie met mijn gewone werk. Maar Carlo gaf niet op, we zijn in gesprek gebleven en hebben de taken uiteindelijk kunnen opsplitsen, zoals ze hier al langer werken. Dan blijft het ook behapbaar voor iedereen. We gaan nu een aantal maanden bekijken hoe het functioneert.”

Gerard heeft geen horeca-ervaring, Henk des te meer. Hij heeft de benodigde diploma’s,  runde onder meer café Caruso in de Diederikstraat en werkte bij meerdere horecagelegenheden, zoals De Brug in Mierlo en De Briketterie in Helmond. Nu werkt hij als verpleegkundige in het ziekenhuis in Uden. Gerard daarentegen is gepensioneerd.

Henk en Gerard hebben een eerste bijeenkomst achter de rug met het personeel. ,,Natuurlijk zullen er wel wat dingetjes veranderen, qua werkprocessen en zo. Maar altijd in kleine stapjes en altijd met open lijnen naar personeel, vrijwilligers, bestuur en leden. We staan sowieso open voor ideeën en feedback. Als mensen graag iets anders hadden gewild, hoor ik het graag. Alleen dan kunnen we er iets aan doen.”

Sinds dit seizoen doet vv Gemert bij de bardiensten vaker een beroep op vrijwilligers. Elk seniorenteam vaardigt bijvoorbeeld in de loop van het seizoen spelers af voor de kantinediensten op zaterdag. Op donderdag draaien bestuur en teamleiders mee achter de bar.

Daarmee worden de kosten gedrukt, maar het bestuur hoopt ook het clubgevoel te stimuleren. De nieuwe beheerders sluiten zich hier graag bij aan. ,,Eerste stap is dat we de mensen die nu komen tevreden houden. Het gezellig maken, mensen binden, zorgen dat ze zich thuis voelen in de kantine. Van daaruit gaan we verder kijken. We hebben er in ieder geval veel zin in.”