Nederlaag Vrouwen 1 tegen Boekel Sport

15 november 2021

Zo goed als de wedstrijden in de bekercompetitie verlopen, zo stroef gaat het in de reguliere competitie. Afgelopen zondag moest vv Gemert Vrouwen 1 in Boekel haar meerdere erkennen in het eerste vrouwenteam van Boekel Sport. Onze Gemertse dames werden na 90 minuten zwoegen met een 3-1 verlies terug naar Gemert gestuurd.

Het wil voor de dames van coach Jelle Roosjen nog maar niet vlotten in de vierde klasse van de damescompetitie. Waar in de bekercompetitie intussen al de 4e ronde is bereikt, staan de Gemertse dames met slechts 3 punten uit 5 wedstrijden in de onderste helft van de competitie-ranglijst. Maar waar ligt het dan aan? Voetballend laten de dames met enige regelmaat mooie dingen zien, maar af en toe komt toch de klad in het spel, waar de tegenstanders dan gretig gebruik van maken.

Afgelopen zondag kwamen de zwartwitten nog wel op voorsprong door een mooi opgezette aanval die Lynn prima afrondde na een voorzet van Maxime. Deze stand werd goed vastgehouden tot aan de rust en de tegenstander uit Boekel kreeg, mede dankzij goed spel van gastspeelster Femke, amper mogelijkheden om de stand gelijk te trekken.

Direct na rust trok Vrouwen 1 het spel van de eerste helft door en er leek geen vuiltje aan de lucht. Tot er na een kwartiertje in de tweede helft wat onenigheid ontstond met de scheidsrechter. Het leek wel of de concentratie ineens weg was bij de gasten en niet lang daarna trok Boekel Sport Vrouwen 1 de stand alsnog gelijk.

Een knap afstandsschot door een Boekelse speelster, waar keepster Kaatje geen kijk op had, en een misverstand na een spelhervatting leidden nog tot 2 doelpunten voor de thuisploeg. Zo konden de geelzwarten wél een overwinning op hun lijst bijschrijven.

Hopelijk kunnen de Gemertse dames komende zondag, 21 november, als ze in Nuland aantreden tegen Nulandia Vrouwen 1, weer een keertje vlammen en de broodnodige 3 punten in de wacht slepen. Helaas zijn toeschouwers niet toegestaan, maar het spelverloop is te volgen via het Twitterkanaal van Vrouwen 1.

Bijschrift foto: Middenveldster Janne kon ook met hard werken een nederlaag niet voorkomen.