Nederlaag voor Gemert VR1 in bekertoernooi

7 september 2020

Het vrouwen vaandelteam van vv Gemert kon zondag in Lieshout helaas geen goed gevolg geven aan de mooie eerste bekeroverwinning van een week geleden. In Lieshout tegen het eerste vrouwenteam van vv ELI gingen de zwart-witte dames in een zeer tumultueuze wedstrijd met 4-2 onderuit.

Evenals vorige week begonnen beide teams voorzichtig aan de wedstrijd en al snel bleek ook dat de dames van Gemert de scheidsrechter niet op hun hand hadden. Het eerst kwartier bleef het aftasten door beide partijen en waren er ook weinig kansen te bespeuren. Een handsbal van een Lieshoutse speelster werd door de man in het groen genegeerd en ook een natrappende beweging van een speelster van ELI werd door de arbiter weggewuifd.

De frustraties begonnen op te lopen bij beide teams door deze discutabele beslissingen en dit ging duidelijk ten koste van het spel. De Lieshoutse dames profiteerden het beste van de onrust in het veld en kwamen na 18 minuten uit een corner op voorsprong na een slecht weggewerkte bal door de Gemertse verdediging.

De uitploeg was nu gewaarschuwd en moest volle bak aan de slag, maar weer was het ELI dat effectiever was in het afronden van de kansen; 2-0 na 23 minuten. Toch was het Gemert die daarna de beste kansen kreeg. Annelies had de aansluitingstreffer op haar schoen, maar schoof de bal net naast het doel waardoor de teams met 2-0 de rust in gingen.

Het fluitsignaal van de tweede helft had nog niet geklonken of ELI kwam al weer op 3-0, maar deze stand bleef niet lang op het scorebord staan. Na een geweldig afstandsschot van Lynn, die goed had gezien dat de keepster van ELI ver voor haar doel stond, kwam Gemert VR1 op 3-1. Toch konden de dames van vv Gemert de achterstand niet meer wegwerken. ELI kwam kort na de goal van Lynn nog op 4-1 en ondanks een mooie goal van Marieke, die de schade ietwat beperkte, ging de thuisploeg er uiteindelijk toch met de overwinning vandoor.

Komende zondag, 13 september, speelt Gemert de volgende, hopelijk niet laatste, bekerwedstrijd. Aanvang 13.30 uur op sportpark Molenbroek tegen Stiphout Vooruit VR1. Iedereen is welkom om de vrouwen aan te moedigen naar een vervolg in het bekertoernooi.

De vrouwen van vv Gemert kan je ook volgen op Instagram (@gemertdames1) en op Twitter (@vvgemertvrouwe1).

Bijschrift foto:

Lynn Donkers haalt uit voor de 3-1.