Nederlaag Gemert in oefenduel

29 januari 2022

In de aanloop naar de hervatting van de competitie oefende Gemert zaterdagmiddag tegen Kozakken Boys. De tweededivisionist won met 0-3.

De eerstvolgende competitiewedstrijd is volgende week zondag (6 februari) in Heemskerk tegen ADO’20. Het begin van een lange reeks voor de zwartwitten. Tot begin juni staan nog 23 (!) wedstrijden op de rol. Dat betekent een flink aantal midweekse duels en bijvoorbeeld dubbele programma’s met pasen en pinksteren.

Om volgende week goed geprepareerd aan de herstart te verschijnen, werd er zaterdagmiddag geoefend; de eerste wedstrijd sinds de bewogen bekerkraker tegen ADO Den Haag. Trainer Reinald Boeren miste nog een aantal spelers. Joost Habraken en Willem den Dekker ontbraken bijvoorbeeld nog op het appèl, net als doelman Stefan Tielemans.

Kozakken Boys en Gemert waren ook in de voorbereiding op het seizoen al elkaars sparringpartner. Op 27 juli werd het in Werkendam 2-1. Ook nu was ploeg, die voor het eerst onder leiding stond van de nieuwe trainer Michel Langerak, voetballend sterker. Niet vreemd bij een confrontatie tussen een tweede- en derdedivisionist.

De gasten kwamen bovendien snel op voorsprong. Al in de tweede minuut haalde Gwaeron Stout uit van buiten de zestien en pardoes viel de bal in de touwen: 0-1. Hoewel Kozakken Boys duidelijk de bovenliggende partij was, kwam Gemert er op momenten goed uit. Er was een goede kans voor Ralf Kemper na een steekbal van Joop Daniëls, een afstandsschot van Gregory Lammers en een kansrijke scrimmage, waarbij de bal zomaar in het doel had kunnen vallen.

Tegen het einde van de eerste helft verdubbelde Kozakken Boys de score. Een knappe individuele actie Karim Fagrach betekende de 0-2.

Na rust bleef het spelbeeld goeddeels hetzelfde. Er werd door beide teams flink doorgewisseld. Gemert plooide veelal terug – werd daar ook toe gedwongen door een betere opponent – en probeerde met speldenprikken gevaarlijk te worden. Dat laatste lukte maar mondjesmaat. De eindstand werd uiteindelijk bepaald door Yasin Ouja: 0-3.

Al met al was het een nuttige oefenwedstrijd voor beide teams. Het vizier gaat nu volledig op volgende week zondag en de heropening van de competitie tegen ADO’20.

Opstelling Gemert: Goossens, Brugmans (46. Falkenstein), Jacobs, Van Loon, Van den Broek, Leijten (69. Jorg van Zutphen), Lammers (69. Mike van Zutphen), Meyssen (63. Ben Rouba), Mezziani (46. Van Diepen), Daniëls, Kemper.