Na bekerclash wacht competitietopper

28 september 2018

Het zijn enerverende weken voor de selectie van Gemert en de supporters. De bekerwedstrijd tegen bekerhouder Feyenoord is nog maar nauwelijks achter de rug of de volgende interessante wedstrijd staat alweer voor deur. Zondagmiddag komt koploper Groene Ster naar Gemert. De nummer één tegen de nummer vier, een echte topper dus.

Met de volle winst uit de eerste vier wedstrijden is Groene Ster het seizoen uitstekend begonnen. Nooit eerder zette de ploeg uit Heerlerheide een dergelijke serie neer in de voorbije 10 seizoenen in de hoofdklasse.

Blikvanger in de selectie van Groene Ster dit seizoen is ongetwijfeld Nathan Rutjes, die afgelopen zomer overkwam van Roda JC. Met zijn jarenlange ervaring in het betaalde voetbal is de immer positief ingestelde Rutjes uiteraard een welkome versterking voor de Zuid-Limburgers. Maar de ploeg heeft zich in meer opzichten flink versterkt, met name met spelers uit de opleidingen van betaald voetbalclubs, en lijkt een van de belangrijke kandidaten voor de titel te gaan worden.

Net als Groene Ster is ook Gemert het seizoen goed begonnen. De zwartwitten bezetten met tien punten uit de eerste vier duels een keurige 4e plaats en zijn met zestien doelpunten het meest scorende team uit de hoofdklasse.

Het verleden leert ons dat de duels tussen Gemert en Groene Ster het aankijken altijd meer dan waard zijn. Iedere Gemert-supporter herinnert zich nog wel het halve finale duel in de districtsbeker van vorig seizoen. Na een ware bekerthriller was het Ruben Rodrigues die Gemert in de allerlaatste minuut met een perfect genomen vrije trap naar de bekerfinale schoot.

De Zuid-Limburgers zullen dan ook tot op het bot gemotiveerd zijn om Gemert zondag de tweede nederlaag van het seizoen toe te brengen. Met de goede vorm van de afgelopen weken en de steun van een goedbezet sportpark Molenbroek achter zich moeten de mannen van Reinald Boeren echter in staat zijn om de punten in eigen huis houden.

Het duel begint het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur. Na afloop is er live Nederlandstalige muziek met de Gemertse zanger Maickel Korver! Graag tot zondag!