Moeizame maar nuttige zege Vrouwen 1

5 februari 2023

Het blijft een spannende strijd in de vierde klasse van de vrouwencompetitie. Het Gemertse vrouwenvaandelteam doet nog steeds goed mee om de hoogste plek, maar moest afgelopen week toch Boekel Sport VR1 boven zich dulden in de stand, zij het op basis van doelsaldo. Het was afgelopen zondag dus zaak dat de drie punten in de uitwedstrijd tegen de nummer vier, Sparta’18 VR1, meegenomen zouden worden naar Gemert. En dat lukte! In een spannende wedstrijd trokken de Gemertse dames met 1-2 aan het langste eind.

De tegenstander uit Sevenum werd, zij het misschien geflatteerd, in de eerder gespeelde thuiswedstrijd nog ruim met 7-2 aan de kant geschoven. Maar dat was geen garantie dat het nu ook wel even zo gemakkelijk zou gaan. Met een flink uitgedunde selectie was het even passen en meten voor hoofdcoach Jelle Roosjen om de juiste opstelling neer te zetten. Wat wel duidelijk werd gemaakt is, dat er vanaf begin af aan fel en geconcentreerd gestart moest worden.

En dat deden de zwartwitten ook. In de eerst helft leek er ook geen vuiltje aan de lucht, want de Gemertse dames bepaalden het spel en het was aan de scherpte van de voorhoede te wijten dat er geen doelpunten vielen. Maar, zoals het dan wel vaker gebeurt, kwam de thuisploeg, op slag van rust, toch op voorsprong via een van de sporadische counters. Even een kleine tegenslag voor de Gemertse vrouwen, maar zij lieten zich niet uit het veld slaan.

Kort na rust werd de achterstand snel hersteld. Uit een corner van Fleur was verdedigster Kim alert bij een scrimmage voor het Sevenumse doel en plantte de bal met een gerichte intikker in het doel van de thuisploeg.

De Gemertse ploeg bleef daarna de betere ploeg en kwam halverwege de tweede helft middels een bekeken afstandsschot van de opkomende rechtsback Diana op voorsprong. Wat een doelpunt! En op een beter moment kon dit ook niet gebeuren.

Ondanks het felle aandringen van Sparta’18 VR1 werd er niet meer gescoord en kon de 10e overwinning op rij genoteerd worden. Door het gelijkspel van de naaste concurrenten Boekel Sport VR1 en Venray VR1 staan de zwartwitten nu alleen aan kop, maar de competitie is pas halverwege, dus alles is nog mogelijk. Komende zondag speelt Vrouwen 1 weer thuis op sportpark Molenbroek, maar deze keer niet op de bekende aanvangstijd half 1, maar al om 10 uur. Kom dus op tijd om de dames aan te moedigen.

Bijschrift foto: er werden veel felle duels uitgevochten op het veld