Moeizaam, maar wel 3 punten voor Vrouwen 1

20 maart 2022

De hekkensluiter van de competitie, dat moet toch wel te doen zijn. Dat dachten vele supporters uit Gemert, maar het ging allemaal niet zo gemakkelijk als gedacht. Uiteindelijk trokken de dames van vv Gemert Vrouwen 1 na een moeizame wedstrijd wel aan het langste eind met een 2-1 thuisoverwinning.

Na de toch wel terechte verloren wedstrijd vorige week, moesten de dames van coach Jelle Roosjen het zondag opnemen tegen het eerste vrouwenteam van Juliana Mill, op dat moment nog de hekkensluiter in de vierde klasse 03. Het grootste probleem bij de Gemertse dames was dat het eerste doelpunt vaak niet door de zwartwitten werd gescoord, maar door de tegenstander. Dit deze keer te voorkomen, was dus al een doel op zich en werd deze keer wel behaald.

Na een nogal rommelig en voorzichtig begin van beide teams, kreeg de thuisploeg steeds meer kansen, maar het was aan de (on)scherpte te wijten dat een voorsprong niet snel op het scorebord stond. Het toegestroomde publiek moest nog tot de 35e minuut wachten op het eerste doelpunt. En deze keer viel die wel aan de goede kant. Een vrije trap, ruim buiten het zestienmetergebied, werd door verdedigster Laura ineens achter de doelvrouw van de gasten verwerkt.

Eindelijk was daar de, op dat moment toch wel verdiende, voorsprong voor de Gemertse vrouwen. Met deze stand werd ook de kleedkamer opgezocht, maar duidelijk was dat Gemert toch wel uit een ander vaatje moest tappen om een overwinning binnen te slepen.

Na de hervatting was het meteen Juliana Mill dat fel van start ging, wat na 3 minuten in de tweede helft ook resulteerde in de snelle gelijkmaker. De Gemertse dames waren wakker geschud en in de resterende tijd van de wedstrijd hadden de gasten ook geen recht meer op de overwinning. Omdat doelpunten toch lang uitbleven, bleef de spanning in de wedstrijd aanwezig en pas in de 83e minuut kwam daar eindelijk de verlossende treffer. Een schot van Maxime werd door de keepster van de gasten losgelaten en Annelies was er als de kippen bij om het beslissende tikje te geven. Deze 2-1 voorsprong werd niet meer uit handen gegeven en dus mochten er weer 3 punten bijgeschreven worden. De weg naar boven is weer ingezet.

Komende zondag speelt vv Gemert Vrouwen 1 om 12.00 uur in Zijtaart tegen de vrouwen van VOW en dan hopen ze deze overwinning een goed gevolg te kunnen geven.

Bijschrift foto: Verdedigster Romy v.d. Laar speelde een prima wedstrijd