Midweekse nederlaag vrouwen vv Gemert

10 oktober 2020

Afgelopen donderdag werd voor vv Gemert Vrouwen 1 de eerder uitgestelde wedstrijd tegen Avant’31 VR1 ingehaald op sportpark Molenbroek. Na een 0-3 achterstand in de eerste helft, knokten de Gemertse vrouwen zich nog terug tot 2-3, maar een tweede verlies in de competitie kon niet voorkomen worden.

De warming-up voorafgaand aan de wedstrijd vond plaats in een zeer regenachtige entourage en dit deed de voorbereiding op de wedstrijd geen goed. Op donderdag een wedstrijd spelen was nieuw voor de dames van vv Gemert, maar er werd gehoopt dat dit voor de tegenstander uit Schijndel ook zou gelden. Helaas bleek dit niet zo te zijn. Al na twee minuten hadden de voetbalsters van Avanti’31 VR1 de bal achter keepster Kaatje liggen. Terwijl de blauwwitten bleven voetballen, konden de zwartwitte dames de combinaties niet gemaakt krijgen. Dit resulteerde uiteindelijk in een ruststand van 0-3.

In de rust, die vanwege het slechte weer toch in de kleedkamer mocht plaatsvinden, werd het duidelijk dat er maar 1 manier was om de tegenstander aan te pakken en dat was door zoveel mogelijk druk te zetten op hun verdediging. En dit voerden onze dames goed uit. De Schijndelse dames kwam er amper meer aan te pas en werden steeds vaker teruggedrongen op de eigen helft. Hoewel Marieke en Annelies de stand terugbrachten tot 2-3, kon er niet voorkomen worden dat het tweede verlies in de competitie een feit werd.

Bijschrift foto: Maxime Smulders en Romy v.d. Laar (achtergrond) speelden een erg sterke wedstrijd