Middag om snel te vergeten voor Gemert

14 januari 2024

Gemert is de tweede seizoenshelft uiterst beroerd begonnen. Thuis tegen TEC werd de ploeg bij het weerzien met het thuispubliek flink op zijn nummer gezet; 0-4.

Na vier voetballoze weken rolde de bal zondagmiddag eindelijk weer, maar niet in de richting die Gemert voor ogen had. De feestdagen zijn voorbij, maar de zwartwitten hadden flink wat cadeautjes in petto voor de oranjehemden uit Tiel, die ze maar wat graag uitpakten.

Gemert – met Ruud Hanenberg als een van de middenvelders – begon niet eens zo onaardig aan de wedstrijd. Ralf Kemper stond warempel na een paar seconden al in een veelbelovende positie, maar zijn inzet was te slapjes om de keeper van TEC te verontrusten.

Daarna was er weinig aan de hand, tot de 14e minuut. Een beetje uit het niets viel de 0-1. Bram Jacobs gleed ongelukkig weg, maar dat mag er nog niet toe leiden dat de tegenstander vervolgens vrij baan heeft richting het Gemertse doel. Dat overkwam Anderson Lopez wel. Niemand legde hem nog een strobreed in de weg: 0-1.

Dat was een tegenvaller, maar geen reden voor paniek. Zeker niet toen TEC in de 27e minuut plots met tien man kwam te staan. Een trappende beweging van TEC-speler Derby op Yentl Meyssen werd na een interventie van de grensrechter bestraft met een rode kaart.

Een meevaller voor Gemert, zou je denken, maar TEC drukte opkomend optimisme bij de thuisaanhang snel de kop in. De zwartwitten zullen nog wel eens wakker schrikken van alle ellende in het laatste kwartier van de eerste helft.

Eerst ging de bal op de stip na een overtreding van Ruud Hanenberg, maar Stefan Tielemans hield de marge op 1 met een prima redding. Niet veel later was het toch raak. Opnieuw zag het er verdedigend erg kwetsbaar uit bij de zwartwitten. De voorzet kwam van links, het doelpunt was van Quentin van Veenendaal: 0-2.

Binnen drie minuten bouwde TEC de voorsprong verder uit. Gemert werd weer geklopt in de omschakeling. Nu drukte Adil Lechkar af: 0-3.

Gemert was het helemaal kwijt. Het tiental uit Tiel waande zich in een speeltuin en genoot daar zichtbaar van. Nog voor rust had de ploeg de ultieme kans op 0-4. Weer ging de bal op de stip, maar weer hield Stefan Tielemans de inzet tegen.

Maar goed, 0-3 was al erg genoeg. Gemert stond halverwege voor een kansloze missie en kwam na rust ook niet meer in de buurt van de aansluiting. Sterker nog, binnen een paar seconden na de hervatting stond er alweer een aanvaller van TEC vrij voor de pot. Nu eindigde de aanval in het zijnet.

Hartverwarmend – wat eigenlijk wel nodig was gezien de temperaturen – werd het niet meer. TEC scoorde nog een keer, in de 67e  minuut via Anderson Lopes, die voor zijn tweede van de middag tekende. Gemert probeerde wel wat aan te dringen, maar het was allemaal erg onschuldig wat de zwartwitten produceerden. Ralf Kemper kreeg nog een kans in de slotminuten, dat was het wel zo’n beetje.

De scheidsrechter voelde het goed aan en gaf weinig blessuretijd, waardoor het publiek zich kon gaan opwarmen in de kantine of thuis. Een middag om snel te vergeten, derhalve. Komende zondag krijgt Gemert de kans om zich te revancheren in de uitwedstrijd tegen TOGB in Berkel en Rodenrijs.

GEMERT: Tielemans; Deben, Jacobs (46. Kizir), Meyssen, Van den Broek (46. Barten); Van Gerven (74. Van Zutphen), Achten (74. Van Diepen), Hanenberg, Michels, Kemper, Herman (74. Brugmans).

Meer wedstrijdfoto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.