Merlijn Kuijpers naar Helmond Sport!

11 april 2020

Bij Gemert is opnieuw een jeugdspeler opgepikt door een profclub. Na Jesper van Asseldonk en Rick Lammerts (door NEC) maakt Merlijn Kuijpers komende zomer de overstap naar een voetbalcademie. De 12-jarige middenvelder van onze Onder 13-1 gaat aan de slag bij Helmond Sport.

Bij Gemert hebben we slechts een klein jaar kunnen genieten van Merlijn, na zijn komst afgelopen zomer van Mariahout. In dat seizoen maakte hij indruk, met zijn spelinzicht en techniek. Hij debuteerde al bij onze Onder 15-1 en gaf in De Braak bij een oefenduel met Helmond Sport JO13-1 eerder dit seizoen zijn visitekaartje af. Hij schoot een vrije trap fraai binnen.

,,Ik heb toch wel wat hoogtepunten bij Gemert meegemaakt. Mijn eerste wedstrijd bij de Onder 15 en de goal tegen Helmond behoren daartoe”, reageert Merlijn. ,,Daar komt de uitwedstrijd tegen OSS’20 JO13-1 bij. Het gevoel dat ik had toen we die wedstrijd in de laatste minuut over de streep trokken is onbeschrijfelijk.”

Merlijn ziet Gemert als ‘de beste en leukste amateurclub in de regio’. ,,Omdat je echt wordt opgeleid tot een goede voetballer en de mensen heel aardig én eerlijk zijn”, zegt Merlijn, die in Helmond op school zit. ,,Daardoor had ik ook altijd zin om een hele zaterdag naar de andere selectieteams te gaan kijken. Ik zal de club missen net als het gevoel altijd de baas te zijn met ons team over de tegenstander.”

Tekst: Dominique Pichel.