Mark van Dijk stopt met voetballen

26 maart 2017

Mark van Dijk is bezig aan zijn laatste maanden als speler van de hoofdmacht van Gemert. De routinier (37) stopt aan het einde van het seizoen en daarmee verliest onze club een van zijn beste, zo niet dé beste speler van de afgelopen twintig jaar.

Mark van Dijk bepaalde samen met zijn broer Erik, die vorig jaar de voetbalschoenen aan de wilgen hing, het gezicht van de zwartwitten. Mark begon als klein manneke met voetballen bij Gemert en speelde later in de opleiding van PSV. Hij keerde terug op het oude nest om vervolgens te worden opgepikt door Helmond Sport. Daar had Mark een mooie carrière. Hij speelde acht jaar op De Braak en was destijds Gemerts trots in de hoofdmacht van de eerstedivisionist.

In de zomer van 2008 werd Mark opnieuw in de zwartwit gehuld om vervolgens nog bijna tien jaar de lijnen uit te zetten bij het vaandelteam. Hij is al vele jaren aanvoerder, speelt centraal achterin of  op het middenveld en is uitgegroeid tot hét clubicoon van de zwartwitten.

Mark zal vanzelfsprekend een uitgebreid afscheid krijgen bij vv Gemert, maar eerst focust hij zich nog de laatste competitiewedstrijden van Gemert 1 en het vervolg in het bekertoernooi.