Paasmaandag: kraker tegen UNA voor eigen publiek!

16 april 2022

De kruitdampen van het spektakelstuk tegen JOS/Watergraafsmeer zijn nog maar amper opgetrokken of de volgende uitdaging staat alweer voor de deur voor Gemert. En wat voor een! Aanstaande maandag (2e paasdag) speelt de ploeg van Reinald Boeren op eigen veld tegen UNA.

De derby is sowieso een wedstrijd om naar uit te kijken voor de voetballiefhebber en nu helemaal, gezien de positie van Gemert op de ranglijst van de derde divisie. De ploeg treft maandag een tegenstander die niet bepaald in goeden doen is de laatste weken. UNA verloor zijn laatste drie competitiewedstrijden. Vooral de laatste nederlaag, afgelopen donderdag op eigen veld tegen laagvlieger EVV (1-2), mogen we gerust verrassend noemen.

Maar dat zal geen reden voor Gemert om de geelzwarten te onderschatten. UNA beschikt ook dit seizoen weer over een prima ploeg, die in principe voor niemand onder doet in de derde divisie. Dit bleek ook op 13 februari van dit jaar, toen Gemert en UNA elkaar in Zeelst troffen. Gemert mocht toen niet klagen met de 0-0 eindstand, want de thuisclub was minimaal een uur lang de betere ploeg toen.

————————————-

Zonder zelf te spelen was Paaszaterdag Gemert 1 zeer gunstig gezind. De naaste concurrentie – OFC (3-5 tegen Hollandia), Groene Ster (1-2 tegen Unitas) als Hercules (1-2 tegen Hoogland) – verloor, waardoor Gemert met een voorsprong van negen punten begint aan de derby tegen UNA op paasmaandag.

————————————–

Gemert is echter aan iets moois bezig dit seizoen en beschikt over een ongekende winnaarsmentaliteit waarmee de ploeg zich al vaak uit lastige situaties wist te bevrijden. Goed om te zien afgelopen donderdag was dat invallers de ploeg aan de zege hielpen. Jorn Migchels en Chafik Mezziani verzorgden de bevrijdende 2-3. In deze fase van het lood- en loodzware seizoen – waarin blessures en schorsingen bij alle ploegen een steeds belangrijkere rol gaan spelen – is dat een heel positief signaal.

Ook tegen UNA zal het er weer om spannen en zullen de zwartwitten weer alles moeten om de punten in eigen huis te houden. Het weer belooft mee te werken, dus een reden temeer om maandag een bezoek te brengen aan een ongetwijfeld drukke en sfeervolle sportpark Molenbroek. Aftrap is om 14 uur.

Graag tot dan!