Lintje voor Jan van Zeeland!

26 april 2023

Er was woensdagochtend heuglijk nieuws op sportpark Molenbroek! Jan van Zeeland werd verrast door een bezoek van burgemeester Michiel van Veen, die hem benoemde tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Een prachtige en dikverdiende blijk van waardering voor deze ‘supervrijwilliger’ van vv Gemert, die ook de handen uit de mouwen steekt bij het Boerenbondsmuseum, de meerdaagse wielerkoers ZLM-Tour en de lokale motorclub.

Jan behoeft geen introductie meer bij de zwartwitten. Hij hoort al sinds jaar en dag tot het meubilair van de club. Zesenzestig jaar is hij nu lid en in die tijd vervulde hij tal van functies; te veel om op te noemen. Hij werd in 1987 uitgeroepen tot Lid van Verdienste, in 1992 gevolgd door de hoogste waardering van de club: het erelidmaatschap.

Burgemeester Van Veen liet woensdagochtend in de bestuurskamer van vv Gemert alles de revue passeren. Alle vrijwilligersactiviteiten van Jan kwamen voorbij, afgewisseld met mooie anekdotes. ,,Je bent al zestig jaar van onschatbare waarde voor heel veel verenigingen in Gemert-Bakel”, aldus de burgemeester.

Jan, van harte gefeliciteerd met deze zeer terechte onderscheiding!