Lintje voor Frans van der Heijden!

26 april 2024

Frans van der Heijden, penningmeester van vv Gemert, heeft vrijdagochtend een lintje gekregen! Hij kreeg de versierselen, die horen bij de titel Lid in de Orde van Oranje-Nassau, opgespeld door Gemerts burgemeester Michiel van Veen.

Dat gebeurde in de bestuurskamer/businessclub van de zwartwitten op sportpark Molenbroek, waar alles in gereedheid was gebracht om Frans te verrassen. Hijzelf was de enige die niet wist dat hij de onderscheiding zou krijgen.

Het lintje komt Frans als geen ander toe. De 59-jarige Gemertenaar zet zich vrijwillig in op tal van gebieden. Hij is zoals bekend penningmeester van vv Gemert, maar was eerder ook actief voor de Gemertse tennisvereniging, als bestuurslid en in andere functies. Hij is ook Lid van Verdienste bij GLTV.

De burgemeester roemde zijn inzet voor de ontwikkeling van het pgb (persoonsgebonden budget). Ook is Frans intensief betrokken bij het powerchair-hockey. Zijn zoon Jules speelt bij GP Bulls in Eindhoven en in het Nederlands team. Met zijn financiële expertise zet Frans zich via de stichting Orange & Wheels in om zoveel mogelijk fondsen te werven voor deze sport om mensen met een beperking maximale kansen te geven om te bewegen en te sporten.

Ook is Frans betrokken bij de Kindervakantieweek Gemert, de stichting Gemertse Gladiatoren en Gemert Vorstendom.

Kortom, bijna teveel om op te noemen. Een imposante lijst met vrijwilligerswerk die vrijdag door de koning meer dan verdiend werd gewaardeerd met een Koninklijke Onderscheiding.

Frans, proficiat!