Ledenvergadering akkoord met contributieverhoging

31 oktober 2023

De Algemene Ledenvergadering van vv Gemert is akkoord gegaan met een verhoging van de contributie met 13 procent. De club voelt zich hiertoe genoodzaakt door de aanhoudende stijging van de kosten.

Het voorstel tot de aanpassing van de contributie was een van de agendapunten op de jaarvergadering van maandagavond. Penningmeester Frans van der Heijden en voorzitter Carlo Hazenveld gaven een uitgebreide toelichting.

Lange tijd heeft de club alles in het werk gesteld om een contributieverhoging te voorkomen, ondanks de inflatie. Dat lukte jarenlang. Een ingreep was eigenlijk al eerder nodig, maar de club wilde hier in en kort na de ingrijpende coronatijd niet toe overgaan. Uit dankbaarheid voor het feit dat alle leden hun contributie zijn blijven betalen terwijl er gedurende de pandemie langdurig niet getraind en gespeeld kon worden.

Nu ontkomt de club er niet aan om de contributie alsnog te verhogen. De vereniging heeft – net als iedereen – blijvend te kampen heeft met hogere tarieven voor gas en elektriciteit, voor diensten en spullen.

Het bestuur heeft de verhoging zo beperkt mogelijk gehouden. Voorafgaand aan het voorstel in de jaarvergadering is een benchmark – klein vergelijkend onderzoek – uitgevoerd bij vergelijkbare verenigingen in de regio. Daarin blijkt dat vv Gemert ook na de verhoging nog behoort tot de clubs met relatief lage contributietarieven.

De verhoging van 13 procent gaat in per 1 januari 2024.