Laatste uitwedstrijd bij Unitas in Gorinchem

7 december 2023

Voor de laatste uitwedstrijd van 2023 reist Gemert zondag af naar het Zuid-Hollandse vestigingsstadje Gorinchem. Daar wacht de equipe van Reinald Boeren een ontmoeting met GVV Unitas.

GVV Unitas is een van de grootste voetbalverenigingen van Gorinchem e.o. De vereniging is opgericht in 1898 en hoort daarmee bij de oudste clubs van Nederland.

We komen Unitas de laatste jaren regelmatig tegen in zowel de hoofdklasse als de laatste jaren in de derde divisie. Het zijn steevast spannende duels met vaak een spectaculair scoreverloop.

Velen onder u zullen zich ongetwijfeld nog de ontmoeting van vorig seizoen herinneren. Op 14 mei van dit jaar boekte Gemert door doelpunten van Eon Herman, Ralf Kemper en twee keer T-Shawn Illidge een ruime 0-4 zege op sportpark Molenvliet. Door dit resultaat verzekerden de zwartwitten zich toen twee wedstrijden voor het einde van nog een seizoen in de derde divisie.

Een resultaat waar we ook zondag voor tekenen uiteraard. Maar dat zal niet eenvoudig worden. Unitas is de nummer laatst in de derde divisie en heeft een zege broodnodig om de aansluiting met de middenmoot niet te verliezen.

Gemert zal daar echter niet aan meewerken. Na een drietal mindere optredens lieten de mannen van Reinald Boeren zondag met een afgetekende 7-0 zege op Baronie weer eens zien waartoe ze in staat zijn.

De ploeg is vastbesloten om deze lijn in de laatste twee wedstrijden van 2023 (volgende week volgt nog een thuiswedstrijd tegen Groene Ster) vast te houden.

De wedstrijd op sportpark Molenvliet in Gorinchem begint om 14.00 uur

Graag tot dan!