Laatste thuiswedstrijd voor Gemert 1

18 mei 2023

Na de klinkende 0-4 zege op GVV Unitas, afgelopen zondag in Gorinchem, viel voor Gemert 1 en zijn volgers een last van de schouders. De ploeg verzekerde zich van een nieuw jaar in de derde divisie zondag. De lucht was door de goede reeks na de winterstop al opgeklaard, maar nu zijn ook de laatste twijfels verdampt en kan Gemert zorgeloos toeleven naar de laatste twee duels.

Te beginnen komende zondag op het eigen sportpark tegen Door Eendracht Macht uit Beverwijk. Zoals gebruikelijk in de laatste thuiswedstrijd staat de stil bij het afscheid van de spelers die na de zomervakantie niet terugkeren in het zwartwit. Het gaat zondag om Jorzolino Falkenstein, Gregory Lammers, Jasper Waalkens, Geert Oerlemans, Joey Verhoeven en Niels Fleuren.

Hoewel de druk eraf is, zullen de zwartwitten het duel niet lichtzinnig oppakken. De zwartwitten halen ongetwijfeld nog een keer alles uit de kast om het trouwe thuispubliek te trakteren op een mooie laatste wedstrijd en ervoor te zorgen dat de vertrekkende spelers met een zege afzwaaien.

Bovendien kan de thuisploeg rekenen op een scherpe opponent. Immers, de Beverwijkers hebben nog wel degelijk iets om voor te spelen. De ploeg doet in de absolute slotfase nog volop mee om de derde periodetitel. Quick heeft ondanks het verlies van afgelopen zondag de beste papieren, maar DEM zit op het vinkentouw.

De naam van de trainer doet bij de voetbalvolgers nog wel een belletje rinkelen. Mark de Vries was ooit de grote kopsterke spits van Volendam, Dordrecht, Heart of Midlothian, Leicester City, Heerenveen, ADO Den Haag, Leeds United, Dundee United en Cambuur Leeuwarden. Hij is bezig aan zijn eerste en laatste jaar bij DEM. Vanaf volgend seizoen wordt hij fulltime trainer van de vrouwen van AZ.

De wedstrijd begint zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur.

Graag tot dan!