Laatste duel Gemert 2 ook in teken afscheid

12 mei 2016

De beloftes van vv Gemert zijn – in tegenstelling tot vorig seizoen – geen kampioen geworden van de Reserve Hoofdklasse. Het elftal van aftredend trainer Rob Vaessen, die vanaf volgend seizoen teammanager/assistent-trainer bij het eerste elftal wordt, eindigde als derde. Bekkerveld werd eerste, met drie punten meer.

Het reserveteam sloot het seizoen wél goed af. Uit bij Venray werd met 1-2 gewonnen door doelpunten van Jeffrey Driessen en Niels de Louw. Toch overheersen er gemengde gevoelens bij het tweede elftal. De ploeg stond met nog vier speelrondes te gaan op de eerste plek, maar na een nederlaag tegen Someren (1-0) werd die plek afgestaan aan Bekkerveld.

In de wedstrijd tegen Venray was te zien dat beide ploegen niet veel meer op het spel hadden staan. De thuisploeg was immers al veilig van nog een seizoen in de hoofdklasse en Gemert kon – bijna – geen kampioen meer worden. Dit kwam mede doordat de zwartwitten een week daarvoor op eigen veld met 0-1 van NWC verloren. Als die wedstrijd was gewonnen, dan had er een beslissingswedstrijd gekomen. Gemert zou dan op 46 punten komen, evenals Bekkerveld dat in de laatste speelronde met 5-5 gelijkspeelde.

De eerste helft was erg tam van beide kanten. Het was uiteindelijk Gemert dat twee keer scoorde, in korte tijd. Eerst was het Jeffrey Driessen die ontsnapte aan de aandacht van de verdediging en beheerst binnenschoot: 0-1. Niet veel later stond de 0-2 op het scorebord. Na een vlotte aanval kwam de bal via de kluts voor de voeten van Niels de Louw die niet faalde.

Na de thee was het spelbeeld hetzelfde. Gemert had het balbezit en creëerde de meeste kansen. Het ontbrak echter aan scherpte waardoor de score niet uitliep naar een nulletje of drie à vier. Het tweede bedrijf was er een van afscheid nemen. Jeffrey Driessen werd naar de kant gehaald voor een publiekswissel, hij vertrekt volgend jaar weer naar het eerste. Geert van den Bosch verlaat de zwartwitten ook en keert terug naar vv Handel. Oók hij kreeg een staande ovatie van de Gemert 2-spelers nadat hij vervangen werd.

De laatste publiekswissel was voor aanvoerder Frank Fleuren. Hij trekt na 10(!) jaar Gemert 2 een stekker uit een glansrijke periode; de verdediger won twee kampioenschappen en enkele malen de beker voor tweede teams. Hij stopt niet definitief bij de club, maar gaat op een lager niveau verder. Onder het genot van een pilsje werd de aanvoerder gewisseld. Dat was meteen te zien, aangezien Venray vrijwel direct daarna 1-2 maakte. Dichterbij kwamen de Limburgers niet en zodoende won Gemert het laatste duel.

Na de wedstrijd werden de vertrekkende spelers en trainers bedankt voor hun inzet de afgelopen jaren. De selectie sloot het jaar onder het genot van een hapje en een drankje af in de kantine bij de jaarlijkse seizoensafsluiting. Volgend seizoen staat de huidige trainer van B1, Mats Raijmakers, voor de groep.

Bij de laatste thuiswedstrijd werd door de club al even stilgestaan bij de vertrekkende selectieleden van Gemert 2. Op de foto’s wordt door de bestuursleden Carlo van Horik en Jan Rambags de handen geschud van Hans van den Eijnden, Rob Vaessen, Jos Brugmans, Jürgen van de Rakt, Frank Fleuren en Geert van den Bosch.

IMG_1053 IMG_1046 IMG_1043 IMG_1040 IMG_1035 IMG_1033