Dit weekend minitoernooi op Sportpark Molenbroek

8 augustus 2017

Gemert organiseert aankomend weekend (vrijdag 11 en zondag 13 augustus) voor het eerst in de voorbereiding een minitoernooi met een aansprekend deelnemersveld.

De sterk vernieuwde selectie van Gemert lijkt met een groot aantal nieuwe spelers een behoorlijke kwaliteitsinjectie te hebben gekregen. Een flink aantal van deze nieuwe spelers zal zich komend weekend presenteren aan het thuispubliek. Daarnaast is het minitoernooi voor Gemert een mooie gelegenheid zich te meten met tegenstanders van een goed niveau.

Zo komt met vv Dongen een ploeg naar sportpark Molenbroek die in het seizoen 2015/2016 kampioen werd in de hoofdklasse B. Vorig jaar sprak de ploeg gelijk een danig woordje mee in derde divisie en plaatste zich zelfs voor de nacompetitie om een plek in de tweede divisie. In de eerste ronde moest Dongen hierin echter buigen voor het sterke FC Lisse zodat het ook dit seizoen uitkomt de derde divisie.

Het in 1933 opgerichte RKHVV uit het Gelderse Huissen komt al jarenlang uit in de hoofdklasse van het zondagamateur voetbal, en won in het verleden eenmaal de districtsbeker Oost. Daarnaast bracht de club een aantal damesinternationals en de huidige trainer van Willem II en ex-betaald voetballer Erwin van de Looi voort.

Ten slotte SC Woezik. Deze ambitieuze ploeg uit Wijchen promoveerde na kampioenschappen in de tweede klasse (2015) en eerste klasse in 2016 naar de hoofdklasse A. In haar eerste jaar in de hoofdklasse eindigde Woezik vervolgens  gelijk op een meer dan verdienstelijke 2e plaats achter kampioen ADO 20. In de nacompetitie moest Woezik vervolgens al in de eerste ronde buigen voor OSS’20. Voor dit seizoen versterkte de ploeg uit Wijchen zich o.a. met Vincent Buijssen (ex-Gemert) en doelman Sander Maas (UDI’19/CSU)

Programma vrijdag 11 augustus.

20.00 uur:  vv Gemert – RKHVV

20.00 uur: sc Woezik – vv Dongen

Programma zondag 13 augustus

13.30 uur: sc Woezik – RKHVV

14.30 uur: vv Gemert- vv Dongen

U bent van harte welkom om het toernooi te komen bezoeken, de toegang is beide dagen gratis en de kantine is geopend.