UPDATE; winterstop voor A-categorie begonnen

6 december 2021

De winterstop is begonnen voor de teams in de A-categorie. De KNVB heeft daartoe besloten nu er niet getraind kan worden na 17.00 uur. De competitierondes voor de komende weken zijn allemaal geannuleerd. Na de winterstop – half januari – wordt de draad weer opgepakt.

Voor de B-categorie, de meer recreatieve teams, blijven de competitieprogramma’s voor de komende weken wel in tact. Teams in de A-categorie mogen eventueel wel vriendschappelijke wedstrijden spelen. Lees alle details op de site van de KNVB.

Voetbalvereniging Gemert volgt de lijn van de landelijke bond. Wel worden aanvullende maatregelen van kracht. De thuisspelende teams zijn in het weekend verplicht om in wedstrijdkleding naar het sportpark te komen. Douchen is niet toegestaan. Er is een kleedkamer beschikbaar, maar alleen om de tassen droog en veilig neer te leggen. Dat geldt voor zowel de jeugd op zaterdag als de senioren op zondag.

Bezoekende teams krijgen het dringende advies om dezelfde regels te volgen, al dragen zij een eigen verantwoordelijkheid hierin.

Onder de A-categorie valt:

• Mannen veldvoetbal standaard Tweede Divisie tot en met de vijfde klasse.
  • Mannen veldvoetbal reserve Hoofdklasse tot en met de reserve derde klasse
  • Mannen veldvoetbal O23 competitie (divisies).
  • Vrouwen veldvoetbal Eredivisie vrouwen tot en met de derde klasse.
  • JO13 t/m JO19 Divisie 1 tot en met de Hoofdklasse.

Dit betekent derhalve ook dat Gemert 1 geen competitiewedstrijden meer speelt. De zwartwitten kunnen zich nu volledig gaan richten op de bekerwedstrijd tegen eerstedivisionist ADO Den Haag, op dinsdag 14 december in het Car Jeans Stadion in Den Haag.