Kleine nederlaag in laatste oefenduel Gemert 1

18 augustus 2021

Gemert heeft het laatste oefenduel voor de competitiestart – komende zondag in en tegen Hoogland – verloren. Tegen de beloftes van Willem II werd het woensdagavond 1-2. Belangrijker dan de uitslag was het vlotte spel dat de zwartwitten voor rust op de mat legden. Dat gaf net als afgelopen zaterdag tegen VVOG (5-1 winst) vertrouwen.

De ploeg van Reinald Boeren heeft de voorbereiding met een goed gevoel afgesloten. De zwartwitten vinden elkaar steeds gemakkelijker en toonden zeker in de laatste twee wedstrijden veel offensieve dadendrang. Dat leverde zaterdag tegen zaterdag-derdedivisionist VVOG vijf doelpunten op en dat hadden er ook woensdagavond meer moeten zijn dan de ene goal die de ruststand bepaalde op 1-0.

Immers, Gemert oogde tegen het O21-team van de Tilburgers fris en speelde een hele reeks aardige aanvallen bij elkaar, uitmondend in goede kansen. De ploeg deed zichzelf tekort door het maar bij één doelpunt te houden. Een voorzet van Willem den Dekker vanaf links in de 25e minuut werd door Bram Jacobs bij de eerste paal verlengd. Daar had de Tilburgse goalie geen antwoord op: 1-0. De marge had toen al groter moeten zijn en kon later nog vergroot worden, maar het vizier was nog niet altijd even scherp afgesteld.

In de rust wisselde trainer Reinald Boeren flink door: vijf spelers werden vervangen. In de 56e minuut maakte Willem II O21 er 1-1 van. Een vrije trap vanaf de rechterkant werd prima ingekopt. In de fase daarna leek Gemert alsnog op weg naar de zege, maar vervolgens ebde het vlotte spel een beetje weg en uiteindelijk werd het te slordig en verdween de dreiging. In de 83e minuut kwam Willem II op voorsprong door een intikker van dichtbij, 1-2.

Vanaf nu gaat de focus helemaal op komende zondag en de uitwedstrijd tegen Hoogland. Om 14.00 uur wordt afgetrapt op sportpark Langenoord, de start van het nieuwe seizoen in de derde divisie B.

Startopstelling vv Gemert: Tielemans, Leijten, Jacobs, Van Loon, Brugmans, Lammers, Habraken, Den Dekker, Daniëls, Falkenstein, Kemper.

Wissels: Lentjes, Cas Jansen, Mezziani, Ben Rouba, Jorg van Zutphen.

Een hoogstandje van Jorzolino Falkenstein; de voorzet achter zijn standbeen langs levert een paar seconden later bijna een doelpunt op.

Meer foto’s van de wedstrijd, gemaakt door Frans Brzoskowski, in het album op deze site.