Kleine nederlaag Gemert tegen GVVV

Selectie 2021/2022
9 juni 2022

Gemert heeft donderdagavond, in het eerste kwartfinaleduel van de playoffs, een 1-2 nederlaag geleden tegen GVVV.  Een laat doelpunt van Wout Barten maakt dat Gemert komende zaterdag nog een beetje mag hopen.

Met het verlies op eigen veld is het uitzicht op de halve finale natuurlijk zeer troebel, terwijl GVVV een overwinning in een uitwedstrijd koestert als een prima resultaat. Maar met slechts 1 goal verschil ligt het tweeluik nog niet helemaal in zijn plooi.

Gemert miste donderdag clubtopscorer Ralf Kemper, die tegen OFC geblesseerd raakte en nog altijd niet fit is. Ook Gregory Lammers was er donderdag niet bij. Bij Gemert was er een basisplaats voor Tigo van Lee.

Op een sfeervol sportpark Molenbroek, omzoomd met vele toeschouwers, begon Gemert heel aardig aan het duel met de tweededivisionist uit Veenendaal. Voetballend deed de ploeg van Reinald Boeren goed mee en dat gaf toch wel vertrouwen na de zo teleurstellende laatste fase van de reguliere competitie, toen de ploeg klap op klap incasseerde.

De beste kansen waren wel voor de gasten. Na een inleidende poging van Dylan van Diepen moest Stefan Tielemans twee tot drie keer ingrijpen om de achterstand te voorkomen. Maar in de 22e minuut was de doelman kansloos op een diagonaal schot van Jordi Bitter, de snelle rechtsbuiten van de Veenendalers.

Het spelbeeld veranderde daarna niet; Gemert deed het niet slecht, maar kon aanvallend maar zelden zijn tanden laten zien. GVVV toonde zich voorin meedogenlozer en kwam na ruim een half uur zelfs op 0-2. Doelpuntmaker was Byron Burgering, die de bal bij de tweede paal opving en in het dak van het doel joeg.

Daarmee leken de laatste aspiraties van de zwartwitten in rook op te gaan. Chafik Mezziani had een verraderlijk schot in petto, maar aan de andere kant moest Gemert ook blij zijn dat de schade bij rust niet verder opliep. Al met al was op de 0-2 bij rust niet zoveel af te dingen.

Bij het begin van de tweede helft kon het Gemertse publiek opveren. Nadat Stefan Tielemans een prima kans van Jordi Bitter verijdelde, werd Gemert gevaarlijk. Een schot van Joost Habraken werd met de hand uit de doelmond gehaald door Taoufik Adnane, die met rood van het veld werd gestuurd. Joost ging zelf achter de bal staan voor de pingel, maar zijn inzet werd gekeerd door Jan van Willige, de goalie van GVVV.

Uit de daaropvolgende corner had Hazem Ben Rouba nog de aansluitingstreffer op de pantoffel, maar ook zijn schot werd gekeerd door Van Willige.

In het resterende half uur was Gemert tegen tien GVVV’ers de dominante partij, met Yentl Meyssen als uitblinker. Reinald Boeren wisselde offensief en de ploeg probeerde – bedachtzaam maar toch – een gaatje te zoeken in de defensie van GVVV. Dat gebeurde een enkele keer. Wout Barten, net ingevallen, probeerde het met een hakje en in Jorzolino Falkenstein kwam een teennagel te kort om een voorzet van Dylan van Diepen binnen te werken.

In de tachtigste minuut maakte Job Michels zijn opwachting bij Gemert. De jonge aanvaller maakte zijn debuut in de hoofdmacht. Terwijl Gemert het vizier naar voren had gericht, gaf de ploeg achterin steeds meer ruimte weg. GVVV had een paar scherpe counters in huis en had levensgrote kansen om de tweestrijd nu al te beslissen, maar Gemert bleef dankzij Stefan Tielemans, de lat en wat kunst en vliegwerk overeind.

Op het laatst werd de wedstrijd ontsierd door een confrontatie van bezoekers achter het doel.  De scheidsrechter staakte het duel en hervatte het enige tijd later voor de laatste minuten van de wedstrijd. Die vielen voor Gemert goed uit. De zwartwitten zetten nog een keer aan en in blessuretijd maakte Wout Barten er met een rake kopbal 1-2 van. De voorzet van rechts was van Jens Leijten.

Er waren nog een paar kansjes meer, onder meer een schot van Joost Habraken, maar het bleef bij 1-2. Gemert haalde daarmee het maximale uit de wedstrijd en tankte nog wat vertrouwen en geloof; de beloning voor toch wel een van de betere wedstrijden van de zwartwitten van de laatste weken. De return in Veenendaal begint komende zaterdag om 18 uur.

GEMERT: Tielemans; Leijten, Jacobs, Van Loon (77. Brugmans), Van Lee (60. Falkenstein), Habraken, Meyssen, Mezziani (77. Daniels), Den Dekker, Ben Rouba (60. Barten), Van Diepen (77. Michels).