Kleine nederlaag Gemert in Werkendam

27 juli 2021

In de derde wedstrijd van de voorbereiding heeft Gemert 1 dinsdagavond een nipte nederlaag geleden tegen Kozakken Boys. De thuisploeg, uitkomend in de tweede divisie, won met 2-1, een stand die al bij rust was bereikt.

Het was voor de zwartwitten een nuttige oefenwedstrijd op sportpark De Zwaaier in Werkendam, waar aardig wat toeschouwers rond de lijn stonden.

Zij zagen een veel sterkere thuisploeg in het eerste half uur. Die dominantie vertaalde zich ook in doelpunten, de 1-0 van Thomas Marijnissen in de 10e minuut en de 2-0 van Mark Veenhoven in de 23e minuut.

Na ongeveer een half uur kwam Gemert langzaam beter in de wedstrijd. Willem den Dekker testte de keeper van Kozakken Boys en even later was het raak. Jorzolino Falkenstein werd op weg naar het vijandelijke doel gevloerd, waarna Joop Daniëls vanaf elf meter afdrukte: 2-1.

In de tweede helft werd er volop doorgewisseld, aan twee kanten. Kozakken Boys kwam nooit meer tot het overwicht van het eerste half uur en Gemert voetbalde bij vlagen prima mee met de tweededivisionist. Met soms ook aanvallende dreiging, via schoten van Jorzolino Falkenstein en Willem den Dekker bijvoorbeeld en een paar gevaarlijke dieptepasses.

De Gemertse supporters hebben nog altijd geen kennis kunnen maken met Joris Janssen. De centrale verdediger, deze zomer met veel ambities overgekomen van OJC Rosmalen, was een van de beoogde steunpilaren voor komend seizoen, maar is geveld door een ernstige knieblessure, die hem voorlopig uit de roulatie zal houden. Hoe lang precies is nog niet duidelijk.

Komende zaterdag staat voor de equipe van trainer Reinald Boeren de volgende oefenpot op het programma. Dan speelt Gemert uit tegen GVVV in Veenendaal, opnieuw een opponent uit de tweede divisie dus. Aanvang op sportpark Panhuis is 15.30 uur.

Startopstelling Gemert: Stefan Tielemans, Jens Leijten, Kees Brugmans, Bram Jacobs, Erwin van den Broek, Willem den Dekker, Gregory Lammers, Chafik Mezziani, Hazem Ben Rouba, Jorzolino Falkenstein, Joop Daniëls.

Invallers: Stijn Goossens, Tigo van Lee, Erik van Loon, Dylan van Diepen, Joost Habraken, Cas Jansen, Sidi Kourouma en Mike van Zutphen.