Kleine nederlaag Gemert bij SteDoCo

22 augustus 2020

De hoofdmacht van Gemert heeft in de oefenwedstrijd tegen SteDeCo een kleine nederlaag geleden. Het werd 2-1 in Hoornaar.

SteDoCo, dat uitkomt in de zaterdagse derde divisie, kwam al snel en ietwat gelukkig op voorsprong. De bal ging al na drie minuten op de stip nadat een voorzet van Mariana tegen de hand van Coen Brouwers belandde. Joran Schröder haalde de trekker over.

Daarna waren er weinig echte kansen te noteren in Hoornaar. De ruststand was dan ook 1-0. Halverwege de tweede helft kwam de thuisploeg op 2-0. Opnieuw Schröder was de doelpuntenmaker. In de slotfase kon Gemert wat terugdoen door een rake kopbal van Willem den Dekker, 2-1, maar de zege voor SteDoCo kwam niet meer in gevaar.

Voor SteDoCo was het de zesde zege in evenveel oefenwedstrijden. Gemert daarentegen wacht nog altijd op de eerste zege na gelijke spelen tegen UDI’19, Juliana’31 en Helmond Sport en nipte nederlagen tegen Achilles Veen en SteDoCo. Komende dinsdag staat de zesde voorbereidingspot op het programma. Dan spelen de zwartwitten op eigen veld tegen Mierlo-Hout. Aanvang is 20.00 uur. Voor Gemert is het de laatste test voordat het ‘om het echie’ gaat; de bekerwedstrijd tegen ACV uit Assen komende zaterdag (29 augustus, 17.00 uur).