Kerstvakantie bij Gemert: darten en gamen!

4 januari 2020

De kerstvakantie is weer voorbij. Bij vv Gemert staan er rond de feestdagen traditioneel twee leuke evenementen voor de leden op het programma: het vv Gemert Dartstoernooi en het FIFA PlayStation 4-toernooi.

Het dartstoernooi werd gehouden op zaterdag 28 december. Rond half 12 werd begonnen met de singles, er waren enkele verrassende nieuwelingen, zoals Jamey Wheatman, die uiteindelijk de 2e plaats opeiste. Dit ging ten koste van Rob van Lieshout. Die moest in de halve finale zijn meerdere erkennen in Jamey.

De winnaar was de sterkste darter van vv Gemert, Ruud van der Kruijs, die eerder in de halve finale een zeer verdienstelijk gooiende Niels Rovers uitschakelde. Ruud nam ook de hoogste uitgooi voor zijn rekening.  In de verliezersronde won Jeff Rijksen van Lex Vereijken.

Later op de middag werd gestart met de koppels. Als beste koppel kwamen de gebroeders Rijksen uit de bus, Dave en Jeff waren net iets beter dan Rob van Lieshout en Jamey Wheatman.

Al met al een leuk toernooi, wellicht wordt het nog spannender als meer senioren en JO19-JO17 spelers zich opgeven. Ook de dartclub van de donderdagavond mag zich laten zien.

Afgelopen vrijdag (3 januari) werd de kerstvakantie afgesloten met het FIFA PlayStation4-toernooi, inmiddels een jaarlijks terugkerend evenement. Ondanks de concurrentie van de ijsbaan en het handbaltoernooi waren er toch 42 deelnemers. Helaas waren er enkele, die zich hadden opgegeven maar er niet waren.

Om 16.15 uur, nadat de poules bekend gemaakt waren, kon gestart worden. Onder leiding van de bekende E-sporter van VVV, Dennis Verhoeven, was het een spannend toernooi, dat op 6 schermen gespeeld werd. Leeftijd maakt hierbij niets uit, iedereen heeft dezelfde kansen. De spelers waren in de leeftijd van 9 tot 30 jaar.

Ondertussen kreeg iedereen een lekker frietje en een blikje fris, zodat er geen dorst en honger geleden hoefde te worden.

Tegen 19.00 uur werd de spannende finale gespeeld door Cas van Asseldonk en Bilel Ben Rouba tegen Jamie van Aerle en Hazem Ben Rouba. Na verlenging kwamen Cas en Bilel als winnaar uit de bus (zie foto onderin): zij gaan vv Gemert vertegenwoordigen op het landelijke toernooi 2020, wat later in het jaar gehouden wordt.

Allemaal bedankt dat jullie er waren en zorg dat je teamgenoten er volgend jaar ook bij zijn!

Hieronder enkele foto’s van zowel het darten (de gebroeders Rijksen als winnaar van het koppels) als het gametoernooi: