kan Gemert zondag in Groningen het karwei afmaken?

2 juni 2018

Gemert deed afgelopen donderdag in de eerste wedstrijd van de play offs goede zaken. Op eigen veld wonnen onze zwarwitten met 2-0 van derdedivisionist Be Quick 1887 uit het Groningse Haren. Een prima resultaat dat perspectief biedt voor het halen van de volgende ronde. Of de vrij ruime marge ook daadwerkelijk genoeg is om de finale van de play offs te halen zal zondag blijken als in Haren (Groningen) de return wordt afgewerkt.

Afgelopen donderdag in het eerste duel werd duidelijk dat Gemert voetballend zeker niet minder is dan Be Quick, dat toch een klasse hoger uitkomt. Vooral in het tweede gedeelte van de eerste helft liet Gemert prima voetbal zien en op de 2-0 voorsprong bij rust viel niets af te dingen.

De tweede helft liet echter een ander beeld zien, Be Quick voerde het tempo op en bracht Gemert hiermee behoorlijk in de problemen. Overleven en tegenhouden, veel meer kon Gemert dan ook niet doen in de tweede helft. Op wilskracht en knokkend voor iedere meter trok Gemert de zege echter over de streep zodat het zondag met een redelijk gerust gevoel de lange reis naar Groningen kan aanvangen.

Deze laatste 2 eigenschappen zal Gemert aanstaande zondag ook hard nodig hebben. De druk is groot bij Be Quick. De ploeg is al weken bezig het vege lijf te redden en de wedstrijd tegen Gemert is de allerlaatste kans voor de Groningers om degradatie uit de derde divisie te voorkomen.

Gelukkig voor Gemert kan de ploeg zondag weer beschikken over aanvoerder Bart van Berlo die donderdag nog afwezig was. Door zijn jarenlange ervaring is Bart gewend aan het spelen van wedstrijden onder druk en deze eigenschap kan Gemert goed gebruiken zondag.

Op hun eigen site roept Be Quick haar aanhang op om de ploeg te komen steunen, het zou dan ook geweldig zijn als ook onze ploeg op een flinke aanhang kan rekenen zondag.

Dus graag tot zondag op Sportpark de Esserberg in Haren Groningen, waar om 14.30 wordt afgetrapt.