Kan Gemert goede lijn doortrekken in Breda?

6 april 2018

Gemert verzekerde zich donderdagavond ten koste van sv Deurne van een plek in de halve finales van het toernooi om de districtsbeker. Door dit resultaat zijn de zwartwitten nu ook verzekerd van deelname aan de eerste voorronde van het toernooi om de landelijke KNVB beker volgend seizoen. Omdat Gemert in het najaar van  vorig jaar al beslag legde op de eerste periodetitel hebben de mannen van Dennis Dekkers hun doelstellingen voor dit seizoen nu al behaald.

Omdat er voor  Gemert in de resterende 7 wedstrijden in de competitie weinig meer op het spel staat, zal de focus van de ploeg de komende weken vooral liggen op het bekertoernooi en de voorbereiding op de nacompetitie waarin een plaats in de derde divisie voor komend seizoen is te verdienen. Uiteraard zal Gemert wel haar sportieve plicht willen vervullen en gaan voor de hoogst mogelijke klassering.

Zondag treft Gemert  met de Baronie uit Breda een ploeg waarvoor de belangen nog wel groot zijn. De mannen van trainer Jurriaan van Poelje zijn na het voor hun verdienstelijke gelijkspel afgelopen zondag tegen Jong Den Bosch  1-1 terug te vinden op de 13e plaats. Deze plaats betekent aan het eind van de competitie promotie/degradatie wedstrijden spelen en dat is iets wat  Baronie kost wat kost zal willen voorkomen.

Gemert en de Baronie die in het verleden al menig duel uitvochten, troffen elkaar in december van het vorig jaar voor het eerst dit seizoen in Gemert. De zwartwitten waren toen door doelpunten van  Ralf Kemper en Ruben Rodriques   met 2-1 te sterk voor de Baronnen maar makkelijk ging het toen zeker niet voor onze jongens.

Ook zondag zal het weer een spannend duel waarin de Baronie er ongetwijfeld alles aan zal gaan doen om de punten in eigen huis te houden. Aan onze zwartwitten de taak om de goede lijn van de afgelopen weken door te trekken in Breda.

Het duel op Sportpark de Blauwe Kei begint zondag om 14.30.

Graag tot zondag!