Kan Gemert Baronie van de troon stoten?

22 februari 2019

Gemert staat aanstaande zondag voor een ware krachtproef als koploper Baronie naar sportpark Molenbroek komt. De groenwitte formatie uit Breda is op dit moment de lijstaanvoerder in de hoofdklasse B met 2 punten voorsprong op Gemert. Een regelrechte thriller dus, waarin onze jongens de eerste plaats in de hoofdklasse B over kunnen nemen. Voor u als trouwe volger van onze club een wedstrijd die u niet mag missen.

Gemert zal met een goed gevoel aan het toptreffen met Baronie beginnen. De ploeg steekt in een goede vorm en is met gemiddeld drie treffers per wedstrijd het meest scorende team in de hoofdklasse. Afgelopen zondag omzeilde Gemert in Alphen aan de Rijn met verve de lastige klip Alphense Boys, 2-3, en steeg door het puntverlies van nummer twee Halsteren tegen Vlissingen naar de 2e plaats.

Tegenstander Baronie zal met een iets minder goed gevoel naar Gemert komen. De ploeg van trainer Jurriaan van Poelje begon uitstekend na de winterstop, maar zag de goede reeks afgelopen zondag ruw verstoord worden in het duel tegen het opgeleefde Leonidas. Baronie, dat naar eigen zeggen geen schim was van de ploeg van de eerste weken van 2019, verloor in Rotterdam volkomen terecht met 2-0.

Gemert en Baronie hebben  in het verleden al vaak heroïsche duels uitgevochten, met regelmatig een hoge inzet. Daar is deze editie dus geen uitzondering op. Ook nu staat er weer heel wat op het spel voor beide ploegen. Gemert neemt bij winst de eerste plaats in de hoofdklasse B over en Baronie kan met een driepunter in Gemert een gaatje slaan naar de achtervolger.

Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een heerlijke topper. Voor eigen publiek is Gemert vaak in staat tot iets extra’s. Hopelijk kan onze ploeg zondag dan ook rekenen op een grote aanhang in de jacht op de eerste plaats in de hoofdklasse B.

Dus graag tot zondag 14.00 uur!