Justin Houwers nieuwe aanwinst Gemert!

13 juni 2018

Voetbalvereniging Gemert heeft zich met het oog op volgend seizoen versterkt met Justin Houwers. Het negentienjarige talent maakt de overstap vanuit Jong Helmond Sport en tekende woensdagavond een verbintenis bij de zwartwitten.

De overgang van Houwers kwam razendsnel tot stand. De selectie van Gemert was in principe rond. Tot afgelopen maandag. Coen Brouwers koos voor een aanbieding van tweededivisionist FC Lienden, waarna de Technische Commissie van vv Gemert snel moest anticiperen.

,,We hebben direct onze contacten aangesproken”, vertelt Anthony Geurts namens de TC. ,,We hebben bewust naar bvo’s gekeken, ook omdat we vinden dat we spelers van amateurclubs zo kort voor het sluiten van de overschrijvingstermijn (vrijdag) niet meer kunnen benaderen. Justin was al bij ons in beeld. Bij ons eerste gesprek, afgelopen maandag, heb ik gezegd: als we allebei heel graag willen, kan het snel geregeld worden. Dat is gebeurd. Ik ben er erg blij mee.”

Justin Houwers is woonachtig in Reuver in Noord-Limburg. Hij werd als e-junior al gescout door Fortuna Sittard en doorliep daar de hele jeugdopleiding, tot en met de A1. Vorige zomer maakte hij de overstap naar de beloften van Helmond Sport. Hij kijkt uit naar een nieuwe start bij Gemert, zei de middenvelder bij zijn presentatie woensdagavond. ,,Ik zat twee jaar geleden bij Youri van Brussel in de klas, hij heeft me al veel over de club verteld. Ook hebben we met Jong Helmond Sport een keer tegen Gemert gespeeld. Gemert staat bekend als een warme club. Ik had er meteen een goed gevoel bij en heb heel veel zin om hier straks te beginnen.”