Jubilarissen en Leden van Verdienste in het zonnetje bij Nieuwjaarsreceptie

5 januari 2020

Tijdens een drukbezochte Nieuwjaarsreceptie van vv Gemert werden zondagmiddag achttien trouwe leden en twee nieuwe Leden van Verdienste gehuldigd. Zes jubilarissen die 25 jaar lid zijn, drie leden die zich veertig jaar geleden inschreven, vijf leden die een halve eeuw zwartwitter zijn en twee leden met een 60-jarig lidmaatschap. Speciale aandacht was er voor twee leden met zwartwit bloed; de ereleden Toon van Schijndel (65 jaar lid) en Harrie Bressers (70 jaar lid).

Om met de twee laatstgenoemde te beginnen. Harrie Bressers is, zoals voorzitter Carlo Hazenveld het verwoordde, een ‘waar clubicoon’ van vv Gemert. Hij was 25 jaar voorzitter van de voetbalvereniging en stond in die kwart eeuw aan de basis van de club zoals die nu is. Hij is als ere-voorzitter nog altijd nauw betrokken bij alles wat er gebeurt op sportpark Molenbroek.

Toon van Schijndel is behalve 65 jaar lid en oud-speler van Gemert 1 ook ruim 45 jaar een van de belangrijkste sponsoren van vv Gemert. Samen met Jos Maas behoort hij tot de pijlers van de club. Met zijn bouwbedrijf had Toon een aandeel in zo’n beetje alle bouwactiviteiten die op sportpark Molenbroek werden uitgevoerd in de voorbije tientallen jaren. Als co-sponsor met zijn bedrijf A. van Schijndel Beheer is hij onverminderd betrokken bij de vereniging.

Voorzitter Carlo Hazenveld stond stil bij alle jubilarissen. 25 jaar lid zijn: Johan Verhoeven, René Paardekooper, Jan Roosjen, Carlo van Horik, Tim van Melis en Mary Verbrugge. 40 jaar: Anton Steeghs, Angelo Dapperens, Arne Kerkhof: 50 jaar: Frans-Jozef Vos, Jos Geerts, Hans van den Berg, Jos van den Berg en Ton Kuipers; 60 jaar: Jan van de Boom, Rien Snijders; 65 jaar; Toon van Schijndel; 70 jaar: Harrie Bressers.

Speciaal werd stilgestaan bij twee nieuwe Leden van Verdienste. Jos van Zeeland en Paul Kweens werden tijdens de Algemene Ledenvergadering van afgelopen december al unaniem benoemd door de leden en werden zondagmiddag uitgebreid in de bloemetjes gezet. Paul is zestien jaar lid van de club en maakt zich sindsdien al in vele functies – jeugdleider, steward, consul – verdienstelijk voor de club. Jos is twintig jaar lid van de vereniging en vanaf de allereerste dag vervult hij dezelfde functie: hoofd van de kassadienst. De vereniging kan te allen tijde een beroep op hem doen en is hem daarvoor zeer erkentelijk.

Hieronder foto’s van de jubilarissen en de Leden van Verdienste:

25 jaar:

40 jaar: