Jorzolino Falkenstein na 8 jaar terug bij Gemert!

16 maart 2021

Met Ralf Kemper en Erwin van den Broek weten we al dat twee bekenden komende zomer terugkeren op het oude nest. Maar de Technische Commissie heeft nog een speler in petto die opnieuw met open armen wordt ontvangen op sportpark Molenbroek. Met ingang van het nieuwe seizoen trekt ook Jorzolino Falkenstein het zwartwit om de schouders!

De snelle aanvaller en Gemert vormden zo’n tien jaar geleden een succesvolle combinatie. Zo maakte Jorzo deel uit van de ploeg die in 2010 kampioen werd in de hoofdklasse B en de Nederlands titel pakte bij de zondagamateurs, nog altijd het grootste succes in de clubhistorie.

Hij vertrok naar Capelle en Barendrecht en speelde vervolgens in het seizoen 2012-2013 weer voor Gemert. Daarna begon hij aan een wonderlijke en avontuurlijke voetbalreis. Vanuit Gemert maakte hij de stap naar eerstedivisionist FC Oss. Vervolgens ging hij aan de slag in Spanje (FC Cartagena, Crevillente, Cantabria) en in Italië (Civitanovese), met tussentijds nog een korte periode bij FC Oss.

Afgelopen zomer kwam Jorzo dichterbij huis spelen. Nadat een stage bij Helmond Sport geen vervolg kreeg, koos hij voor het Belgische FC Wezel Sport, samen met Ralf Kemper en Thijs van Pol. Veel wedstrijden voor de club in Mol zaten er vanwege corona echter niet in.

In de voorbije weken kwam een rentree bij Gemert weer nadrukkelijk in beeld. ,,Eigenlijk is het contact met Gemert in al die jaren nooit weggeweest”, vertelt de nu 32-jarige aanvaller. ,,Over en weer is weleens gezegd: ‘als er nog ooit een mogelijkheid komt…’.Kort geleden ben ik voor mezelf begonnen als schilder en is het belangrijk om dichter bij huis te blijven. Gemert liet blijken dat ze een type speler als ik zochten en zo zijn we weer met elkaar in gesprek geraakt.”

Jorzolino kent nog steeds veel mensen bij de club en ook veel spelers van de huidige selectie. ,,Het is nog allemaal heel vertrouwd, het is erg leuk om weer terug te zijn.”

Hij komt terug met ambitie, benadrukt hij. ,,Ik wil nog altijd het maximale uit mezelf halen als ik op het veld sta. Voetbal is passie hè. De laatste training bij Wezel Sport dateert alweer van vier à vijf maanden geleden. De conditie is dus niet wat het moet zijn, maar we hebben nu nog een flink aantal maanden om weer ‘in shape’ te komen voor het nieuwe seizoen.”