Johan van Lierop nieuwe speler vv Gemert

2 mei 2020

Gemert heeft zaterdag een nieuwe speler gepresenteerd voor de selectie van volgend seizoen. Johan van Lierop maakt de overstap van RKPVV en gaat met ingang van komende zomer voor zijn kans bij de zwartwitten.

Johan is 24 jaar en kan op alle posities in de aanval uit de voeten. De Helmonder begon met voetballen bij Rood-Wit’62, maar werd daar al vroeg weggeplukt door Helmond Sport. Hij speelde vijf jaar in de opleiding van de eerstedivisieclub en keerde later terug bij zijn cluppie Rood-Wit. Later volgde een periode bij Oranje-Zwart en nu is hij bezig aan zijn tweede seizoen bij PVV, dat uitkomt in de derde klasse.

De talentvolle aanvaller kijkt uit naar de overstap. ,,Van PVV naar Gemert, van de derde klasse naar de derde divisie, is natuurlijk een grote sprong, maar een kans grijp ik met twee handen aan. Als ik zou denken dat ik het niet aankan, zou ik het niet doen. Het is dadelijk aan mij om het te laten zien. De club ken ik persoonlijk nog niet goed, maar ik heb veel positieve, goede verhalen gehoord. Ik heb er veel zin in.”

vv Gemert wil Johan graag de kans bieden. ,,Het is een van de ruwe diamantjes in de regio, in wie wij als TC mogelijkheden zien”, zegt Anthony Geurts namens de TC. ,,In het verleden zijn vaker jongens van een lager niveau naar ons gekomen en hebben we daar de vruchten van geplukt. We zijn heel benieuwd naar zijn ontwikkeling bij ons.”