Joey Verhoeven nieuwe aanwinst vv Gemert

4 april 2022

VV Gemert heeft zich versterkt met Joey Verhoeven. De 21-jarige centrale verdediger kwam tot voor kort uit voor collega-derdedivisionist UNA en sluit met ingang van het nieuwe seizoen aan bij de selectie van Reinald Boeren.

Joey Verhoeven is de gewenste versterking in het verdedigingscentrum, nu Erik van Loon zijn afscheid heeft aangekondigd. Verhoeven begon met voetballen bij De Valk in zijn woonplaats Valkenswaard, maar werd daar al snel opgepikt door PSV. Na een aantal jaren in de opleiding van de Eindhovense club verkaste hij naar UNA, waar hij zich vanuit de jeugd rap opwerkte naar het eerste elftal. Al op zeventienjarige leeftijd debuteerde hij in de hoofdmacht van de geelzwarten. Hij kan zowel links als rechts in het centrale verdedigingsblok uit de voeten.

Dit seizoen kwam het tot een breuk met de Zeelster club en werd al snel de link gelegd met Gemert. Dat is niet vreemd; Joey’s vriendin, Aafke Hazenveld, woont in Gemert, op een steenworp van het sportpark, en de familie heeft van oudsher zwartwit bloed door de aderen lopen. ,,Op feestjes met de schoonfamilie wordt al een paar jaar met een knipoog gezegd: ‘je moet naar Gemert komen…’ Daarnaast is Jeffrey Ket (speler O23) een goede vriend van me. We waren buddy’s bij de militaire opleiding (Veva). Ook met hem heb ik het vaak over Gemert gehad natuurlijk.”

De club spreekt hem aan. ,,Ze draaien er hier niet omheen, de mensen zijn direct en open. Dat vind ik fijn, dat is ook hoe ik zelf in elkaar steek. Ik heb zin om straks weer aan de gang te gaan. Met name de wedstrijden op hoog niveau heb ik de laatste tijd wel gemist, dat is toch waar je het voor doet.”

Doordat hij nu clubloos is, kan hij al sneller dan gewoonlijk starten met trainingen op sportpark Molenbroek. ,,Met het O23-team of het eerste elftal, dat moeten we samen nog even bekijken.”

Joey Verhoeven is na Bram Zwanen (De Treffers) de tweede externe versterking voor volgend seizoen en de dertiende speler met wie een akkoord is bereikt. De selectie totnutoe: Ralf Kemper, Stefan Tielemans, Bram Zwanen, Dylan van Diepen, Joop Daniëls, Gregory Lammers, Kees Brugmans, Bram Jacobs, Erwin van den Broek, Yentl Meyssen, Hazem Ben Rouba, Joey Verhoeven en Romeo Okonkwo.