JO19-4 sleept titel in de wacht

25 mei 2022

Afgelopen zaterdag is het JO19-4 dan toch gelukt om het kampioenschap in de wacht te slepen!

Vorige week zaterdag, 15 mei, in de wedstrijd tegen SJO/SSA/Vesta’19 JO19-2 had het al kunnen gebeuren. Wat is er nu mooier dan voor eigen publiek de klus te klaren, zou je zeggen.

Er zat echter zoveel spanning op de groep dat het beoogde doel uit het oog verloren werd en er zelfs een nederlaag dreigde. Na de reguliere speeltijd stond er een stand van 1-3 op het scorebord en werd er door de scheidsrechter een penalty toegekend aan Gemert.

Deze werd koelbloedig binnen gewerkt door Nick Verbrugge, waardoor het geloof nog enigszins terug kwam bij de ploeg. Enkele minuten later was het weer Nick die een wederom toegekende pingel feilloos binnen werkte. Dat was dan ook het einde van de wedstrijd en met een 3-3 eindstand had de ploeg nog steeds alles in eigen hand.

Er werd volop gerekend, want de toenmalige nummer 2 Nulandia zag zijn wedstrijd afgelast worden en dat riep bij Gemert de nodigde vragen op. Zelfs de KNVB was verzocht of die afgelaste wedstrijd nog voor de laatste wedstrijddag ingehaald kon worden om zo competitievervalsing tegen te gaan. Dat laatste was het geval waarbij een delegatie vanuit Gemert bij Volkel de wedstrijd is gaan bekijken.

Alle scenario’s waren besproken, de tegenstander geanalyseerd, de laatste voorbereidende training op woensdag en de groep was er klaar voor.

Afgelopen zaterdag – 21 mei – is de ploeg met een grote supportersschare naar Nuland getogen waar het nu toch echt moest gaan gebeuren.

Na de laatste opbeurende woorden van de trainers Frans en Martien ging de wedstrijd van start. De analyse van midweekse wedstrijd tussen Volkel en Nulandia had zijn vruchten afgeworpen, de wedstrijdspanning was snel verdwenen en Gemert kwam al vrij snel op een verdiende 0-1 voorsprong middels een prachtige steekpas van Kyan Geerts op Semm Aarts, die netjes raak prikte.

Deze voorsprong was echter van korte duur want Nulandia gaf zich nog niet gewonnen, 1-1. Dat was voor Gemert het teken om alle registers open te trekken en er vol voor te gaan. Koen Egelmeers maakte er na een pass van Thijs van de Heuvel 1-2 van en dat was ook de ruststand.

Na de rust breidde Gemert de voorsprong uit naar 1-3 met doelpuntenmaker Tim Manders en ook nu bracht Nulandia de spanning weer terug in de wedstrijd, 2-3. Het slotakkoord was toch voor Gemert waar Thijs van de Heuvel de bal binnenkopte, 2-4. Dit was de eindstand en het feest kon losgaan.

Nadat de mannen gedoucht hadden en hun kampioenshirt (met dank aan Toon Geerts) aan hadden getrokken werd de reis naar Gemert snel ingezet waar het nog lang gezellig was in de kantine.

De trainers Frans en Martien hadden zich geen mooier afscheid van hun trainerscarrière kunnen wensen. Stoppen op je hoogtepunt zeggen ze dan, en dat is gelukt.