JO17-2 kampioen na zege bij concurrent!

15 april 2024

Voor de JO17-2 van vv Gemert stond afgelopen zaterdag de kampioenswedstrijd op het programma, nota bene uit tegen directe concurrent Schijndel JO17-2. Alleen winst zou een garantie geven op de bekroning van het seizoen: de titel.

En dat je bij een uitwedstrijd een clubscheidsrechter niet mee hebt, werd duidelijk bij het eerste doelpunt na 17 minuten. Een schot van Daan Hurkmans dat doel trof werd onterecht afgekeurd. Zo ging Gemert JO17-2 met 0-0 de rust in, waarbij de gemoederen bij de spelers hoog opliepen in de kleedkamer.

In de tweede helft rechtte Gemert de rug en kwamen de gasten 10 minuten na rust op voorsprong. Een vrije trap van Ruud van Zeeland werd door Storm Bouw bij een scrimmage binnen getikt, 0-1. Vanaf dat moment kwam Gemert in haar vertrouwde spel en viel de kampioensdruk van de schouders. Door een slechte aanname bij een verdediger van Schijndel en het goed druk zetten van Nick Biemans, kwam laatstgenoemde in een één op één situatie met de keeper. Nick rondde rustig af waardoor Gemert op een comfortabele marge kwam.

In de laatste minuten van de wedstrijd kwam Schijndel nog met één serieuze kans voor het doel van Job Dinsbach, maar de keeper hield via een goede redding zijn doel schoon. Daarna stonden er nog maar 5 minuten op de klok en geloofden de gastheren er ook niet meer in.

Tijdens het laatste fluitsignaal barstte het feest met vuurwerk en champagne los, beginnend op het veld waar de schaal werd uitgereikt. Daarna gingen de festiviteiten verder in het kleedlokaal en op de alternatieve feestlocatie.

Spelers en trainer van vv Gemert JO17-2 willen via deze weg alle supporters bedanken voor hun steun het afgelopen seizoen. In het bijzonder de JO13-4 en de JO10-2 van vv Gemert. Zij stonden met veel enthousiasme en een spandoek, hun oudere clubgenoten de afgelopen week tegen zowel tegen Olympia’18 als Schijndel aan te moedigen.