JO17-1 aan de slag met medicijnballen en tractorbanden

3 mei 2021

Gemert Onder 17-1 heeft maandag een alternatieve training gehad. In plaats van op sportpark Molenbroek werkten de spelers zich in het zweet in De Mortel, op het privéterrein van personal trainer Davy Vermeulen. Hij schotelde samen met collega Thijs Fonken van DV-Coaching de groep een pittige én bovenal leuke sessie voor.
Bij die work-out van dik anderhalf uur zat een uitgebreide warming-up, met veel nuttige dynamische rekvormen voor voetballers, onder meer voor de liezen en hamstrings. Op diverse, uitdagende manieren werkten de ploeg, opgedeeld in twee groepjes, daarna aan hun motoriek, kracht en stabiliteit. Zo werd gerend met elastiekbanden om, met ‘zandzakken’ gesprongen, met medicijnballen overgegooid en tractorbanden opgetild en omgeduwd.
De training was helemaal speciaal omdat die werd gegeven door Davy Vermeulen (25) en Thijs Fonken (25). Beiden komen uit Gemert én zijn bekenden bij onze voetbalvereniging. Met een rits wedstrijden voor het eerste elftal van vv Gemert achter hun naam. Bovendien was Thijs tot afgelopen zomer nog jeugdtrainer, vorig seizoen nog van de JO17-1.
Via deze weg willen de spelers en trainers van Gemert JO17-1 Davy en Thijs hartelijk danken voor de leuke en leerzame training. Voor meer info over DV-Coaching. Kijk op de website.