JO11-3 kampioen na winst in spannende topper

16 mei 2022

“Waar is dat feestje? Hier is het feestje!” klonk het zaterdagmiddag in Zeeland na een spannende ontknoping van de competitie tegen de nummer twee Festilent. Door een 5-8 overwinning heeft JO11-3 zich tot ware kampioen gekroond in de 2de klasse!

Het team had 1 taak meegekregen van de trainers: winnen zou direct resulteren in een kampioenschap. Maar er werd ook direct bij vermeld dat ze het niet zomaar cadeau zouden krijgen. En dat was niets teveel gezegd. Tijdens de wedstrijd liepen de emoties regelmatig hoog op en er werden stevige duels uitgevochten. Dit alles zorgde voor een spannende wedstrijd, die echt alle ingrediënten had van een ware topper. Uiteindelijk trok het team uit Gemert aan het langste eind. De blijdschap was dan ook erg groot toen de scheidsrechter het laatste fluitsignaal gaf en de wedstrijd daarmee afsloot.

Het ontaardde direct in een geweldig feest, waaraan door de pupillen, trainers en ouders nog lang aan teruggedacht zal worden. Er volgde direct een huldiging op het veld met een medaille en kinderchampagne. De massaal meegereisde supporters konden hun geluk niet op en lieten van zich horen. Eenmaal terug bij vv Gemert werd het feest voortgezet. Een heuse rondrit met de Boerenbond-tram door het centrum van Gemert volgde onder muzikale begeleiding en met stampende beats van DJ Enzo. Wederom stond er veel publiek langs de route. Stops werden gemaakt bij ‘De Verleiding’ voor een heerlijk ijsje, een snoepzak bij ‘Wijn’ en het belangrijkste, het Gemeentehuis, waar op de trap nog een keer een huldiging werd gedaan, in zwart/wit gekleurd. Felicitaties van vv Gemert 1 aanvoerder Joost Habraken werden ter plekke dankbaar in ontvangst genomen. “Hopelijk kunnen wij hier een voorbeeld aan nemen’, waren zijn lovende woorden naar het team.

Terug in de kantine bij vv Gemert werd er geproost door de ouders en friet met een snack gegeten door de kinderen. Het was echt een dag om nooit te vergeten…