Jeugdtrainingen hervat: vv Gemert onderzoekt hoe en wanneer

23 april 2020

Voetbalvereniging Gemert beraadt zich op de consequenties van de versoepeling van de maatregelen zoals die dinsdagavond door premier Mark Rutte zijn afgekondigd. Jeugd tot en met de O13-categorie mag weer op de sportvelden in teamverband trainen. Jeugd van de O14 tot en met O19 mag dat ook, maar moet zich aan de 1,5m-maatregel houden.

VV Gemert is verheugd dat er weer gesport mag worden en gaat alles in het werk stellen om dat mogelijk te maken. Daartoe moet nog wel een en ander worden uitgezocht en geïnventariseerd. Zo staat de gezondheid voorop, van spelers, vrijwilligers, trainers, leiders en terreinmeesters; iedereen die betrokken is bij de trainingen.

Op zijn vroegst vanaf 4 mei worden de jeugdtrainingen van vv Gemert hervat.

In de komende dagen wordt eerst overleg gevoerd met de gemeente Gemert-Bakel. De KNVB stelt in overleg met VSG (Vereniging Sport en Gemeenten) en sportkoepel NOC*NSF een protocol op, dat ook voor vv Gemert leidend zal zijn. Ondertussen maken we een inventarisatie van welke teams graag de trainingen hervatten, welke kinderen van hun ouders mogen trainen (en welke niet) en welke trainers/leiders bereid zijn om die trainingen te begeleiden. Vooropgesteld; indien trainers, leiders, ouders het gezondheidsrisico te groot achten, zal de vereniging dat te allen tijde respecteren. Ook wordt gekeken naar mogelijkheden om niet-leden te laten voetballen, zoals premier Rutte dinsdagavond aankondigde.

Zeker is al dat een aantal richtlijnen wordt ingesteld om de risico’s zo klein mogelijk te houden. De club bepaalt hoeveel trainers/leiders bij een training aanwezig mogen zijn, afhankelijk van het aantal spelers. Ouders en grootouders hebben straks geen toegang tot de accommodatie. Kinderen mogen gebracht en gehaald worden vanaf het parkeerterrein. Ook de kleed- en douchegelegenheid blijft gesloten. Hetzelfde geldt voor de kantine.

Behalve de geplande trainingen worden géén activiteiten op het sportpark ontplooid; geen seizoensafsluitingen, geen ouder-kind-wedstrijden.  De voor 13 juni geplande Verenigingsdag, de jaarlijkse seizoensafsluiting voor de jeugdteams en ouders, kan tot onze grote spijt niet doorgaan.

De nadere invulling van de komende weken wordt via deze site gecommuniceerd. Check regelmatig of er nog nieuws is. We rekenen op uw begrip dat we een en ander goed moeten voorbereiden. Maar zeker is dat we als club staan te popelen om weer te beginnen en veel zin hebben om onze jeugdspelers na vele weken weer te ontvangen op sportpark Molenbroek.

Tot snel!