Jeugdspeler Bob Wessels naar FC Den Bosch

30 juni 2022

Opnieuw maakt een jeugdspeler van onze club een mooie stap. Na Onder 13-verdediger Cas Kuijpers – hij vertrekt naar Helmond Sport – gaat ook Bob Wessels deze zomer zijn profdroom achterna. De linksbenige buitenspeler verkast naar FC Den Bosch. Bij de eerstedivisionist gaat hij in de Onder 16 spelen.

Bob maakte dit jaar indruk bij Gemert Onder 15-1. Met zijn flitsende acties op de vleugel en ragfijne schottechniek creëerde hij veel doelgevaar voor de ploeg van trainer Jannick Brugmans. Dat viel ook op bij FC Den Bosch. ,,Ze hebben me uitgenodigd voor een stageperiode”, legt Bob uit. ,,Deze heb ik met veel plezier doorlopen. Dat ging ook goed. Ze gaven aan mij graag zelfs verder op te leiden.”

Die uitdaging wil Bob maar al te graag aangaan. ,,FC Den Bosch is voor mij een leuke club met een goede jeugdopleiding”, zegt Bob, die eind maart al zijn debuut maakte bij onze Onder 17-1, met een doelpunt tegen Nuenen. Op enthousiaste toon voegt hij daaraan toe: ,,De ploeg waarvan ik van deel ga uitmaken, speelt komend seizoen waarschijnlijk op het hoogste niveau. Als dat zo is dan zijn PSV, Ajax en Feyenoord straks tegenstanders.”

Hattrick tegen Roda JC
Bob weet hoe het is om tegen een profclub te spelen. Dit seizoen voetbalde hij met Gemert O15-1 tegen Roda JC. Of ja voetballen, hij schitterde. Zo etaleerde hij zijn klasse in Kerkrade met een hattrick. ,,De drie doelpunten tegen Roda JC behoren tot mijn hoogtepunten bij Gemert. Net als de bekerwinst en het kampioenschap met de O11-1. Een ander hoogtepunt is mijn winnende goal tegen Rhode met de vorige O15-1: een indraaiende corner net voor tijd.”

Volgend jaar speelt hij weliswaar zo’n 36 kilometer verderop: zijn hart zal nog altijd in Gemert zijn. ,,Ik zal de gezelligheid missen. Het voetballen met veel vrienden en stiekem ook de vette hap in de kantine. Ik heb een mooie tijd gehad vanaf de Duvelkes met Jan tot en met nu. Ik zal ook altijd lid van vv Gemert blijven.”