Jan van Zeelandtoernooi gaat internationaal!

3 juni 2017

Onder ideale voetbalomstandigheden startte het Jan van Zeeland-toernooi klokslag 08.30 uur met de JO11 (jongens onder 11), die voorafgaande aan het JO9-toernooi het ochtendgedeelte zouden vullen. Bijzonderheid ten opzichte van de afgelopen  toernooien die we hebben georganiseerd, is dat we dit jaar ook ons eerste buitenlandse team mochten verwelkomen; KFC Poppel JO11 uit België. Dus verdienen we naar mijn mening dan ook de classificatie van “internationaal toernooi” .

Voor elke poule was een mooie beker te winnen en voor alle deelnemers hadden we een mooie medaille als bewijs van deelname aan ons toernooi. Weet natuurlijk niet of de mooie beker de reden was, maar iedereen was bloedlink aan het voetballen en het plezier in het spel spetterde er vanaf. Jammer dat we nu tegen het eind van het seizoen lopen, maar na de vakantie hopen we natuurlijk hetzelfde te zien. Dan krijgen we vele kampioenen volgend jaar!

Uiteindelijke winnaars waren in poule 1 Boekel Sport JO11-1G, in poule 2  vv Gemert JO11-3 en in poule 3 Nuenen JO11-5. Na afloop kwamen er nog verschillende personen de organisatie bedanken “en speciaal de scheidsrechters”. Ik verdenk ze ervan familie te zijn van deze scheidsrechters, maar weet ik natuurlijk niet zeker.

De weergoden hadden ook dit jaar weer de beste bedoelingen voor de organisatie en deelnemers, maar helemaal droog hebben we het deze keer niet kunnen houden.  We wisten dat het zou gaan onweren en regenen, maar dat gebeurde meteen na het einde van het JO11-toernooi in de ochtend en hield op net voor het begin van het tweede gedeelte van het toernooi. Prima dus. Jammer genoeg kwam er nog een nabrandertje tegen 14.00 uur. Maar uiteindelijk hadden we nog wel geluk dat het onweer zich een paar kilometer had verplaatst. Natuurlijk hadden we al wel de afspraak gemaakt, en ook omgeroepen, bij enig risico het spel stil te leggen.

Daarna zijn we weer verder gegaan onder een stralende zon.  In tegenstelling tot de wedstrijden voor de middag hebben we na de middag wel een (troost)finale gespeeld waardoor a) de laatste wedstrijden op een gelijkwaardig niveau werden gespeeld en b) er sprake was van één algehele winnaar van het toernooi met 19 teams.  Uiteindelijk  Is Festilent J09- 1 de algehele winnaar van het toernooi geworden, vv Mariahout JO9-3 verdienstelijk tweede en RKVV Erp JO9-2 derde.  VV Gemert JO9-2 viel met de vierde plek jammer genoeg net buiten de prijzen.

Iedereen heeft nog een mooie medaille in ontvangst mogen nemen  en vertrok moe maar voldaan naar huis.  Het toernooiteam kan weer terugkijken op een paar geslaagde toernooien waarbij ze ook dit keer weer zo’n 400 kinderen aan het spelen hebben gekregen. Hoezo zit deze generatie alleen nog maar binnen op een spelcomputer te spelen? En Jan van Zeeland? die liep trots als een pauw rond en vond het een eer dat dit toernooi zijn naam mocht dragen.

Tot volgend jaar Jan!