Interne cursus Jeugdvoetbal Trainer-Coach in najaar 2021

2 september 2021

We starten bij vv Gemert dit najaar weer de cursus Jeugdvoetbal Trainer-Coach. Een cursus voor vooral beginnende trainers, waarin de focus ligt op het verantwoord omgaan met kinderen in hun voetballeerproces. Zes avonden (van 19.30 uur tot ongeveer 21.30, uiterlijk 22.00 uur) en wat uurtjes thuiswerk is de investering die gevraagd wordt van de cursisten. Maar bij het voltooien van de cursus heb je ook een stevige basis te pakken!

De cursusavonden zijn de maandagen 20-9, 4-10, 18-10, 8-11, 22-11 en 20-12.

Op sommige avonden zullen we buiten een praktijkopdracht uitvoeren, dan is trainingskleding dus gewenst, wordt op tijd aangekondigd. Pennen en aantekenpapier verzorg je zelf.

Thema’s die behandeld worden:

• Wat voor type trainers zijn er? Wat voor trainer wil je zijn?
  • Structuur van voetballen, hoe kijken we naar voetbal, hoe leren we voetballen?
  • Coaching
  • De bij de club gehanteerde spel-, pedagogische- en didactische principes
  • De leeftijdskenmerken
  • Techniek en tactiek
  • Fysieke begeleiding: van Duvelke naar A-selectie
  • Mentale begeleiding: de groeimindset
  •  De werkgebieden van de trainer: trainingen/wedstrijden/begeleiding

Voor extra informatie en inschrijven kan men zich wenden tot de cursusleider Toine Ketelaars, Hoofd Jeugdopleiding vv Gemert. E-mail: hoofdjeugdopleiding@vvgemert.nl of 06-13310318. Inschrijven is mogelijk tot en met 12 september. Maximaal aantal deelnemers: 12.

Mocht de belangstelling groter zijn dan het aantal deelnemers wordt de cursus herhaald in het voorjaar.