In memoriam: Wim de Haard

31 augustus 2020

Met verslagenheid ontvingen wij afgelopen weekeinde het bericht dat Wim de Haard is overleden. Wim is 78 jaar geworden en was op weg naar de huldiging voor het zeventigjarig (!) lidmaatschap van vv Gemert.

Wim was een zeer bekend en gewaardeerd lid van onze club. In vele hoedanigheden was hij actief voor de zwartwitten. Hij voetbalde zelf in de jeugd en speelde daarna vele jaren als linksbuiten in het tweede elftal. Maar ook in de Gemertse hoofdmacht maakte hij enkele keren zijn opwachting. Hij maakte ook deel uit van het vermaarde  ‘auw Gimmert 3’. Hij bleef zelf op de velden actief tot eind jaren tachtig.

Maar de betrokkenheid bleef en Wim zette zich vele jaren in als vrijwilliger. Hij was als leider en grensrechter actief voor jeugdteams, zoals in de jaren tachtig bij het toenmalige Gemert A-Top. Later was hij een trouw bezoeker van de thuiswedstrijden van het vaandelteam. Op zondagmiddag was hij steevast van de partij. En ook toen hij door een slechter wordende gezondheid niet meer kon komen, wilde hij van de verrichtingen van de zwartwitten op de hoogte blijven.

Op de jaarlijkse avond bij vv Gemert voor (oud-) leden, leden van verdiensten en ereleden liet Wim nooit verstek gaan.

vv Gemert condoleert familie en vrienden van Wim met zijn overlijden en wenst hen veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.