In memoriam: Mari Rovers

24 maart 2020

Tot onze grote droevenis en verslagenheid bereikte ons maandag het bericht dat Mari Rovers is overleden. Zijn heengaan brengt een schok teweeg binnen onze vereniging. Mari was een zeer gezien vv Gemert-lid, die bijna zijn hele leven lang intensief betrokken was bij onze club.

Mari overleed maandag na een kort ziekbed op veel te jonge leeftijd: 62 jaar. Geboren in 1957 werd hij in 1965 ingeschreven bij de zwartwitten: bijna 55 jaar (!) stond hij derhalve op de ledenlijst van onze club.

Mari was een talentvol doelman, die alle hoge jeugdteams doorliep en in het seizoen 1976-1977 doordrong tot de A-selectie. In de vele jaren die volgden, keepte hij met name in Gemert 2, maar ook heeft hij vele wedstrijden in Gemert 1 op zijn naam staan. Hij maakte als tweede doelman al deel uit van het eerste team dat eind jaren zeventig in één ruk van de vierde naar de eerste klasse promoveerde.

Veertien jaar was Mari actief in de A-selectie. Als dank kreeg hij op 26 mei 1990 een afscheidsduel aangeboden van de club. Een gedenkwaardige wedstrijd met zijn oude en toenmalige teamgenoten.

Na zijn actieve carrière bleef Mari nog vele jaren actief als keeperstrainer. Ook maakte hij tot 1993 deel uit van het Gemertse veteranenelftal. Los van het voetbal zette Mari zich op andere fronten in voor de vereniging. Hij was als schilder betrokken bij vele werkzaamheden op de accommodatie. Altijd kon de club een beroep op hem doen. In het seizoen 1998-1999 werd Mari uitgeroepen tot Supporter van het Jaar, in 1981 was hij tijdens carnaval prins van vv Gemert.

Al het bovenstaande tekent zijn betrokkenheid. Maar boven alles zal vv Gemert hem toch herinneren als een ongelooflijk ‘skonne mens’. Met zijn karakteristieke droge humor kreeg hij overal en altijd de lachers op zijn hand en zorgde hij bij de vereniging altijd voor sfeer en gezelligheid.

Mari, veel te vroeg ben je van ons heengegaan, we gaan je heel erg missen. Rust zacht.

Namens vv Gemert wensen we familie en vrienden heel veel sterkte toe bij het dragen van dit grote verlies.